Zoeken :
Geavanceerde zoekopdracht

Auteur Discussie: Stamboom opstarten?  (Gelezen 184 keren)
degroote

Toegang stamboom
Standaard

« op: 19 April 2017, 08:21:15 »

Hallo,

Ik ben nieuw hier en nu is mijn vraag hoe begin ik met een stamboom?

(topictitel gepreciseerd, mod.GP)
« Laatste verandering: 20 April 2017, 09:42:13 door greetjepittery »
greetjepittery
Moderator

Toegang stamboom
Standaard

« Antwoorden #1 op: 19 April 2017, 13:18:14 »

Mogen we eerst eens vragen of u louter technische uitleg nodig hebt als starter
of eerder enkele genealogische richtlijnen?
Voor technische info voor beginners verwijs ik naar een PC-technisch forum;
voor algemene genealogische tips, alvast hier het nodige via Handleidingen geneaologie (4 tekstjes)
Verdere vragen (technisch of genealogisch), graag precies aangeven wat u wenst te weten.   mvg, Greta
degroote

Toegang stamboom
Standaard

« Antwoorden #2 op: 19 April 2017, 15:52:58 »

Deze site werd mij aanbevolen door een collega. Ik weet niet hoe ik een stamboom moet beginnen hier. Ik zoek wel op mijn achternaam en vind mijn vader en opa ook wel maar weet niet hoe ik die in een stamboom krijg toegevoegd. Het is allemaal een beetje onduidelijk voor mij
wimdeckers
Moderator

« Antwoorden #3 op: 19 April 2017, 16:39:12 »

Het toevoegen van personen kunt U handmatig doen of middels een gedcom-bestand in dien U al een offline genealogisch programma met een stamboom zou hebben.

Uitgaande van een handmatige invoer : nadat U bent ingelogd kunt U in het middelste gedeelte van het hoofdscherm beginnen met de handmatige invoer. Het handigste is te beginnen met Uzelf en Uw ouders. vervolgens wordt de stamboom aangemaakt en kunt U de privacy-instellingen instellen.
Daarna kunt U vanuit de ingevoerde personen verder werken en personen koppelen en invoeren.

Automatisch overnemen van data van personen vanuit de bestanden van andere gebruikers is niet mogelijk. Een van de belangrijkste redenen hiervoor is dat dit te gemakkelijk zou kunnen leiden tot het ongecontroleerd overnemen van foutieve data.
Wij raden dan ook altijd aan de data van derden zo veel mogelijk te controleren met de (online-)archieven alvorens ze op te nemen in het eigen bestand.
degroote

Toegang stamboom
Standaard

« Antwoorden #4 op: 19 April 2017, 16:59:40 »

Hartelijk dank voor de goede uitleg. Ik heb een begin en ga nu verder uitzoeken hoe alles werkt. Nogmaals dank
Gaan naar :