Plaats reactie

Petrus Peters en Catharina Raemaeckers waar geboren (ca 1685) in Limburg


wielpeeters
male
Berichten: 2
Petrus en Catharina krijgen op 16/02/ 1716 in Roggel een zoon Guilhelmus. Deze is vermoedelijk mijn voorvader.
Ik kan niet achterhalen waar Petrus is geboren en wanneer, ook niet wanneer ze waar getrouwd zijn.
Catharina komt waarschijnlijk uit Horn of Heel. Petrus uit Horst of omgeving.
Na 1742 zijn beiden (vermoedelijk de)  getuigen bij de geboorten van de eerste twee kinderen van Willem Peters die dan trouwt met Jacomina Jeurissen in Horst.
Heeft iemand misschien info hierover.

Wiel Peeters
fritshebben
fritshebben
Berichten: 3
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Hallo, heb je al eens gekeken op de site www.allelimburgers.nl  ? hier kwam ik een Anna Catharina Ramakers tegen, geboren in 1663 dus misschien wat vroeg maar bekijk het maar eens.

Heel 02-09-1663 Doop Dopeling v ramakers, Anna Catarina Geboortedatum=<=02-09-1663
Heel 02-09-1663 Doop Vader van de dopeling M ramakers, Nicolaus
Heel 02-09-1663 Doop Moeder van de dopeling V , Elisabetha

en de site van familysearch kan je ook wat opleveren maar dan zul je veel moeten zoeken.
Groetjes Frits
wielpeeters
male
Berichten: 2
Beste Frits,


Toevalllig heb ik in Roermond, bij genbronnen, een huwelijk gevonden op 30 april 1715; Petrus Peters x Catharina Raijmackeers; getuigen Petrus Rossum, Joes Janssens en Cathr Janssen. Dat strookt mogelijk met de geboorte van Wilhelmus op 16 februari in Roggel.
Echter, verdere bewijzen ontbreken.

Ook vind ik in Horst in 1687 een geboorte van Petrus op  11 december. Ouders Henricus  in 1697 en Petronella Beussen (in 1690) zijn jong overleden; deze Petrus is mogelijk vanwege de successieoorlog van 1703-1715 aan het zwerven geraakt. In Roggel (ca 1716) staat namelijk bij ene Petrus als getuige: pauperus de roggel.
Wie weet meer?
groeten,

Wiel Peeters
Plaats reactie

Terug naar “Nederland”