Plaats reactie

Toevoegen van akten enz. die als jpg zijn opgeslagen

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
joyvialle
joyvialle
Berichten: 78
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Ik heb honderden akten en andere documenten op mijn harde schijf in .jpg staan. Deze wil ik uploaden en bij de desbetreffende persoon plaatsen.Ik heb de items op het forum gelezen en krijg de indruk dat ik ze alleen als foto in het familiearchief kan plaatsen. Dit heb ik vervolgens uitgeprobeerd en dat lukt ook wel maar dan kan ik ze vervolgens niet bij een evenement plaatsen, althans niet zichtbaar in beeld.
Vraag: klopt dit en zo neen, welke stap sla ik dan over of hoe kan ik het dan wel goed doen?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Wellicht kunt U beter even wachten tot de nieuwe persoonsfiche voor iedereen online komt. Daarin is het mogelijk om ook heel eenvoudig foto's en akten bij een evenement toe te voegen.

De nieuwe persoonsfiche is thans volop in de testfase en wij hopen dat deze snel voor iedereen toegankelijk zal zijn  :).
joyvialle
joyvialle
Berichten: 78
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Hartstikke bedankt. Ik wacht geduldig af. Kan ik in de tussentijd die ?? verwijderen :D
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Om U alvast een idee te geven van hoe het ongeveer zal worden onderstaand een afbeelding van het onderste deel van de nieuwe persoonsfiche betreffende de evenementen.
Bijlagen
voorbeeld nieuwe fiche 1.jpg
joyvialle
joyvialle
Berichten: 78
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Bedankt voor het voorbeeld, precies wat ik wil!! Wanneer komt het ongeveer uit?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Oei, dat is altijd een verrassing, maar ik zal het eens gaan navragen  ;) .
joyvialle
joyvialle
Berichten: 78
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Dag Wim, is deze mogelijkheid er al? ???
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Nee, de lancering van de nieuwe persoonsfiche is helaas  voor onbepaalde tijd uitgesteld, omdat er blijkbaar nog te veel dingen niet naar de zin van de testers waren.
Het rechtstreeks bijvoegen van akten in jpg-formaat is daarmee dus ook voorlopig nog niet mogelijk.

mon1
mon1
Berichten: 2871
Dag,

Die mogelijkheid bestaat toch sinds altijd via "aantekeningen" onderaan de persoonsfiche.
Altans in de modus fiche/geneweb ; zie knipsel hierbij.
Als Premium-lid kunnen daar zoveel afbeeldingen toegevoegd worden als men zelf wilt (in JPG)
Bijlagen
Beeld toevoegen aantekeningen.JPG
Vriendelijke Groet, Cordialement,

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever
Database "mon1" under Maintenance
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Interessant. Bedankt voor de tip Mon.

Ik zal dat ook gaan bekijken zodra ik achter een PC zit. Op deze tablet is dat niet te doen.

Wel vreemd dat er blijkbaar geen of weinig gebruik van wordt gemaakt en dat ik het in de grafische modus (nog) niet tegen ben gekomen. Ik zal tevens eens gaan informeren.
mon1
mon1
Berichten: 2871
Re-

Dat gaat op identiek dezelfde wijze dan in de "familiekroniek", Wim.
Vriendelijke Groet, Cordialement,

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever
Database "mon1" under Maintenance
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Ook die wordt weinig gebruikt, omdat het te ingewikkeld blijkt voor sommige gebruikers. Dat is wel jammer, dus hopelijk wordt nog eens vereenvoudigd.
joyvialle
joyvialle
Berichten: 78
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Dag Mon en ook Wim, bedankt voor het reageren. Het beeld zoals u dat heeft op het plaatje, dat heb ik niet bij aantekeningen. Ik ben ook een premiumlid. Andere instellingen? :) Zo ja, hoe wijzig ik dat dan? Uit Wim zijn reactie blijkt dat het moet kunnen dus wil ik het ook graag weten.
mon1
mon1
Berichten: 2871
wimdeckers schreef: 17 september 2016, 23:03 Ook die wordt weinig gebruikt, omdat het te ingewikkeld blijkt voor sommige gebruikers. Dat is wel jammer, dus hopelijk wordt nog eens vereenvoudigd.
Dag,

Ingewikkeld ?
Het is gedurende minstens 15 jaar gebruikt door toenmalige gebruikers van alle leeftijd en afkomst.
En al die mogelijkheden bestaan nog steeds maar worden deskundig van het voorplan geschoven ; waarom ?
Zijn de huidige gebruikers dan zo dom dat jullie zelfs niet meer de moeite doen om jullie "troeven" op tafel te gooien ?
OK, voor mij, maar spijtig voor GNN... :(

Ik laat Wim desaangaande verder zijn verantwoordelijkheid als moderator nemen...
Vriendelijke Groet, Cordialement,

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever
Database "mon1" under Maintenance
gtimmermans2
male
Berichten: 1
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Ik heb vandaag een upload uitgevoerd vanuit Aldfaer. Kwam tekstueel  goed over in mijn omgeving hier op deze site. Echter mijn Aldfaer bevat tevens een groot aantal foto's en overige documenten, die echter niet zijn overgekomen. Moeten ze individueel worden toegevoegd of is een technische oplossing in de maak? Ik hoor het graag. Groet George Timmermans.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”