Plaats reactie

Luciën Peeters ,Luik


greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Berichten: 2604
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Dag Veerle,
Het zou inderdaad heel fijn zijn om meer te weten te komen over de vader van Carine;  we kunnen ons dat heel goed voorstellen!
We hebben te weinig data om je verder te helpen, maar aangezien het hier wellicht gaat om nog levende directe nazaten en vrij recent overleden personen,
is dat eigenlijk beter zo...
Ook zou ik voorstellen aan lezers die tips hebben, deze via Veerle haar mailadres door te geven en niet op het forum omwille van de privacy;
>>> contactblad via haar naam boven foto
Jullie alle succes toegewenst in het vinden van vader Lucien... ook al kan het wat geduld & moeite vragen.  mvg, Greta
PS - Ik zou voorstellen om je titeltje te wijzigen (via bovenbalk) in Lucien Peeters, Luik;
de familienaam Peeters is immers de meest populaire naam in Vlaanderen en zelfs in Franstalig België komt hij nogal wat voor.
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Berichten: 2604
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
In een poging om toch al enkele 'eerste stapjes' te kunnen zetten in de zoektocht naar L.P.,

misschien eens contact opnemen met enkele Geneanet gebruikers, met in de provincie Luik een L.P. in hun stamboom. 
>>> Via de zoekopdracht op het GNN-openingsblad, in het blok linksboven. 
        Deze L.P. is wel gekoppeld aan een andere echtgenote...
      Geen idee of het hier om dezelfde L.P. gaat.  Zou het kunnen dat hij een derde keer trouwde?...

Verder vermeld je : "Hij trouwde met de Luxemburgse Schannel Albertine woonachtig te Wiltz."
>>> Bij weinig voorkomende namen raad ik mensen wel eens aan om gewoon de telefoongids (i.c. van Luik of Wilz) te raadplegen,
        op zoek naar naamgenoten, maar ik vrees dat dit onbegonnen werk is voor de familienaam Peeters.
        Maar, misschien lukt die methode wel met de veel minder voorkomende naam Schannel...
>>> Misschien ook eens de Burgerlijke Stand van Luik contacteren...  Carine zou dat als zijn dochter kunnen doen.

Succes met jullie zoektocht, mvg, Greta
Plaats reactie

Terug naar “Andere landen”