Plaats reactie

app sluit vanzelf af

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
gabrielsm
male
Berichten: 950
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken

app sluit vanzelf af

Bericht door gabrielsm »

Dag,

Sinds een paar dagen sluit de Geneanet-app (welke geinstalleerd is op mijn smartphone) vanzelf af wanneer ik hem wil gebruiken. De enige mogelijkheid om nu de app te kunnen gebruiken is door offline te gaan. Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn? Maar vooral: hoe kan ik de app weer online gebruiken?

Met vriendelijke groeten,
Michel
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Als de app voorheen goed werkte dan denk ik als eerste aan een geheugenprobleem.
gabrielsm
male
Berichten: 950
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Dank je voor je reactie, Wim

Ik zag hier op het forum geen gelijkaardige klachten, dus het moest wel aan mijn toestel liggen. Het geheugen bevatte nog ca. 8GB aan vrije ruimte (ca. 4GB in gebruik). Ik heb ook het cachegeheugen van diverse toepassingen leeggemaakt. Maar het probleem was daarmee niet weg. Uiteindelijk maar de Geneanet-app verwijderd en terug geïnstalleerd. En nu doet ie het wel!
Gelukkig maar. Want met die app kun je (t.o.v de webversie) beter en makkelijker zoeken naar personen in je stamboom. Je hoeft maar een gedeelte van de naam op te geven en de app toont meteen alle personen die aan die (soms halve) zoekterm voldoen. Zo omzeil je meteen het probleem van de op-verschillende-wijze-geschreven familienamen. Echt handig! Kan zoiets ook niet in de webversie ingevoerd worden? Of is er al een methode om ook in de webversie op een gelijkaardige manier te zoeken?

Groeten, Michel

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Kunt U nazien of het een nieuwe versie van de app is ?
Mogelijk werd de verbinding steeds verbroken omdat U een verouderde versie gebruikte. Aan de andere kant zou ik dan wel verwachten dat U daar een melding van zou krijgen.

Die zoekfunctie binnen de eigen stamboom zoals in de app bestaat (nog) niet.
gabrielsm
male
Berichten: 950
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Dat zou het geweest kunnen zijn, Wim. Ik kan het echter niet meer controleren omdat ik de app verwijderd had en hem opnieuw gedownload en geïnstalleerd heb. De app die nu op mijn toestel staat is versie 2.15. Ik neem aan dat dat de laatste nieuwe is. Anyway, het werkt weer perfect!

Met vriendelijke groeten,
Michel
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Ok, mocht het nog eens gebeuren, wilt U dan even laten weten of U daarna ook een nieuwere versie krijgt ?

Ik zal dan eens vragen of het niet mogelijk is om een melding te sturen op het moment dat een app verouderd is ofwel indien er dus een nieuwe versie bestaat. Want dat lijkt mij toch we l erg handig.
gabrielsm
male
Berichten: 950
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Is goed, Wim. Bedankt!
hubgoet
hubgoet
Berichten: 3
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Heb sinds vandaag hetzelfde probleem maar enkel op mijn smartphone Nexus 5x met Android 7.0 en nadat ik als test probeerde in te loggen met een ander account. Hij maakt verbinding maar elke keer dat hij vervolgens probeert te synchroniseren crasht de app. Heb vanalles geprobeerd, de app verwijderd en terug geinstalleerd, de cache gewist etcetera. Erg vervelend omdat ik net op deze smartphone de app het meest gebruikt.

Op mijn andere android apparaten geen probleem maar daar heb ik steeds met mijn gewoon account ingelogd denk ik.
psas
male
Berichten: 3
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken

Re : app sluit vanzelf af

Bericht door psas »

Versie 2.5 werkte perfect bij mij. Vandaag een update naar 2.6 en hij werkt niet meer. De app start op, ik krijg een zwart scherm en vervolgens sluit hij weer.
Iemand nog dergelijk probleem Het was een handig tool. IK gebruik een Huawai P8 lite
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Ik heb de vraag voorgelegd aan de technici en wacht op antwoord.
psas
male
Berichten: 3
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken

Re : app sluit vanzelf af

Bericht door psas »

Reeds bedankt op voorhand
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Er zou inmiddels een nieuwe versie 2.6 zijn geplaatst. Kunt U even de oude versie verwijderen en dan de app opnieuw uploaden ?
psas
male
Berichten: 3
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken

Re : app sluit vanzelf af

Bericht door psas »

ik ben weer zeer gelukkig. Alles werkt weer perfect. Dank u wel voor de zeer snelle reactie.
hubgoet
hubgoet
Berichten: 3
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Misschien mijn openstaande vraag van 7 december ook eens voorleggen aan de technici of spreken we hier over Geneanet met 2 snelheden  :(
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Heeft U inmiddels de nieuwste versie 2.6 geïnstalleerd ?
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”