Plaats reactie

Plusje

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
a10dep
female
Berichten: 20
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken

Plusje

Bericht door a10dep »

Beste Wim of anderen,

Waar dient toch het plusje (+) voor wat bij sommige namen in de boom staat? Ik kan er maar niet achter komen, naar mijn gevoel staat het daar geheel willekeurig bij sommige mensen wel, en anderen niet.

Ik ben heel benieuwd, het houdt me al tijden bezig. Vriendelijke groet, Albertien de Pater
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960

Re : Plusje

Bericht door wimdeckers »

Dat plusje betekent dat er naast de zichtbare personen ook nog andere personen zijn verbonden aan de persoon.

Enkele voor beelden :
als U een ouderpaar met een aantal kinderen op het scherm heeft staan, dan ziet U bijvoorbeeld bij sommige kinderen zo'n plusje. Dat houdt dan in dat zij gehuwd zijn of een partner hebben en misschien kinderen..
Bij ongehuwde moeders wordt zo ook aangegeven dat ze een kind heeft.
En indien er bijvoorbeeld een echtpaar staat vermeld, dan is er soms geen ruimte boven voor de ouders van beide. In dat geval staat er bij een van de partners ook een plusje.
a10dep
female
Berichten: 20
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken

Re : Plusje

Bericht door a10dep »

Jaaa, nu zie ik het eindelijk! Ik vermoedde wel zoiets, maar nu snap ik het pas goed.

Hartelijk dank! Vriendelijke groet, Albertien
lmoulin4
male
Berichten: 3
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken

Re: Plusje

Bericht door lmoulin4 »

Ik was ook op zoek naar de betekenis van dit "plusje", maar eigenlijk zijn er nog andere symbolen die ik niet direct terug vind: bv. de gekleurde bolletjes bij berichten, het groene bolletje met daarin punt in het stamboomoverzicht, rechts-klikken op het symbool geeft geen uitleg?
Is er ergens een overzicht voor die tekens te vinden, ik zocht naar een gebruikershandboek, maar blijkbaar is dit er niet?
ckokke
ckokke
Berichten: 65
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken

Re: Plusje

Bericht door ckokke »

Volgens mij zijn de voorouders met een groen bolletje, de directe voorouders, dus in je eigen lijn.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”