Plaats reactie

publiceren-plaatsen van wapenschilden

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
leuven
leuven
Berichten: 2
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken

Hallo

Er staat bij het plaatsen van een wapen oa; U moet over rechten beschikken over de wapenschilden, en deze mogen niet afstammen van het internet.
Wat word er precies bedoeld met rechten?
Wapen staat op de familie website.

Het doorgestuurd beeld moet de auteursrechten respecteren (tekening door u ontworpen, foto van een gebouw, enz)
Ik heb een familiewapen maar heb dat niet zelf ontworpen.
Wat mag en kan ik nu doen?

Groet Adriana
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Indien het wapen Uw eigen familiewapen betreft, dan kunt U dat gerust plaatsen.

Maar indien op de tekening auteursrechten van een derde van toepassing zijn, omdat die derde de tekening of afbeelding heeft gemaakt, dan zult U eerst toestemming moeten hebben van die derde om die afbeelding te mogen plaatsen.
Het is dus van belang of U eigenaar bent van de betreffende afbeelding. Is de afbeelding gemaakt door een derde die daarvoor is betaald door U of Uw familie, dan kunt U het ook gewoon plaatsen, want dan bent U of Uw familie immers eigenaar.
leuven
leuven
Berichten: 2
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken


Dank voor de reactie

U schrijft; Is de afbeelding gemaakt door een derde die daarvoor is betaald door U of Uw familie, dan kunt U het ook gewoon plaatsen, want dan bent U of Uw familie immers eigenaar.
Indien het wapen Uw eigen familiewapen betreft, dan kunt U dat gerust plaatsen.

Het is beide het geval en kan ik het plaatsen.

Groet Adriana
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”