Plaats reactie

Geneagraves functioneert niet te best

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
rlimpens
male
Berichten: 4
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Rond het KERKHOF ( de hof ROND de kerk) van Melle liggen nog een aantal oude graven en een paar gedenkplaten van "nobele" priesters, kloosterlingen en ... Ik heb die verzameld via Geneagraves en daar was een mogelijkheid voor een foto van de ingang van het kerkhof . De leesbare namen was ik aan het "inputen". Onlangs had iemand het lovenswaardig initiatieg genomen en de gemeentelijke BEGRAAFPLAATS in kaart gebracht. Echter werd er verkeerdelijk "kerkhof" aan toegevoegd. De modurators of editors van deze app-gegevens hebben mij een mail gestuurd met de melding dat de foto met de ingang van het kerkhof niet thuishoort bij de verzameling, terwijl het vermeld wordt in de app. Ik heb nergens de mogelijkheid (zelfs als premiumlid) om de naam van de begraafplaats  (te laten) aanpassen noch om in dialoog te gaan. Verder worden de coördinaten die ik plaatse voor het kerkhof nu gebruikt voor de begraafplaats. Kan wel heel vervelend worden voor 'vreemde' bezoekers. Om misverstanden te vermijden heb ik mijn verzameling foto's van de graven en de gedenkstenen van rond de kerk terug verwijderd.

Ik vind het jammer dat men niet "gezamelijk" kan werken aan een project. Dit zou overleg mogelijk maken, wat de juistheid van de gegevens waarborgt. Bij discutie kan dan nog steeds de hulp van een modurator, editor of wat-dan-ook worden ingeroepen.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Er is door Geneanet bewust voor gekozen om  een eerder ingegeven naam van een kerkhof niet zelf later te kunnen aanpassen. De reden hiervoor is dat sommige kerkhoven naast de officiële naam ook een of meerdere nog 'bijnamen' hebben, zoals ze in de volksmond genoemd worden.
Er is dus niets mis met de invoermogelijkheden van Geneagraves,deze werken zoals bedoeld, maar als er gekozen zou zijn geweest voor het door de gebruikers zelf kunnen aanpassen van de naam van een kerkhof, dan zou dat in sommige gevallen wellicht voor bepaalde kerkhoven wekelijks kunnen gebeuren, omdat men het niet met elkaar eens zou kunnen zijn over hoe een kerkhof nu wel of niet heet.

Het aanpassen van een naam van een kerkhof kunt U eventueel laten doen door even aan een van de moderatoren duidelijk door te geven om welk kerkhof het gaat en hoe het dan wel officieel heet.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”