Plaats reactie

Iedereen een nummer

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
verwin
verwin
Berichten: 10
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken

Iedereen een nummer

Bericht door verwin »

Goede dag,

ik geef mijn zoon een nummer en iedereen in zijn voorgeslacht krijgt een sosa nummer.
ik wil eigenlijk een nummer voor iedereen - ook de nieuwe mensen die ik toevoeg zouden automatisch een nummer moeten krijgen. Neven - Nichten - aangetrouwde mensen en hun familie , de familie van mijn 2de vrouw enz -ik ben boven de 2000 namen .

Waarom? ik heb een pak documenten - en wil op die documenten het stamboomnummer schrijven van ieder waar ik er één van heb. kan ik alles proper klasseren en vind alles ( of laat alles)  netjes terug.

mogelijk? bedankt voor het antwoord.
Erwin van Agtmael
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
U kunt wellicht een van de aantekenvelden gebruiken voor een dergelijk nummer, maar ergens is dat dan ook weer overbodig, want als U vanaf Uw zoon een overzicht van zijn voorouders uitdraait, dan verschijnen daarop automatisch de juiste sosa-nummers vanaf Uw zoon gerekend.

Ik zeg expliciet 'vanaf Uw zoon gerekend' want wat als Uw zoon huwt en kinderen krijgt ? Hoe gaat U dat dan nummeren ?
Het sosa-nummer is een veranderlijk nummer en zo is Uw eigen nummer in een kwartierstaat afhankelijk van of U een kwartierstaat van Uw zoon of van Uw eventuele kleinkinderen maakt. Zo'n veranderlijk nummer vastleggen per persoon lijkt mij dan enigszins onwenselijk.
verwin
verwin
Berichten: 10
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Daarom wil ik buiten het Sosa nummer iedereen een nummer kunnen geven, wat er ook gebeurt in de familie .
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Er is geen apart invoerveld voor een dergelijk nummer en navraag levert op dat het er ook niet gaat komen.
U zult dus dan toch ergens een ander veld moeten 'misbruiken'.
verwin
verwin
Berichten: 10
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Bij de MyHeritage Family Tree Builder krijgt iedere persoon een nummer, eender hoe je ze invoert, ik ben speciaal overgestapt naar Geneanet om de kosten te drukken, maar spijtig genoeg zijn er dus ook nadelen aan.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Alles heeft helaas zijn voor- en zijn nadelen  :-\.
ebebeer
male
Berichten: 12
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken

Re : Iedereen een nummer

Bericht door ebebeer »

Ik gebruik (misbruik) hiervoor een Alias-veld onder Fiche, dan komt het nummer in Profiel mooi onder de naam te staan.
fritsgeneanet
male
Berichten: 12
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
ik lees hier dat u een vakje in "fiche"gebruikt om een nummer per persoon in te voeren.  In de rechterkolom zie ik wel "persoonsfiche", bedoelt u dat met fiche? Ik kan daar echter niets invoeren. Begrijp ik het verkeerd? Zou je daar ook bv de roepnamen in kunnen vullen?
ebebeer
male
Berichten: 12
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
U kiest 'Profiel' bij keuze 'Boom - Profiel - Overeenkomsten'.
Dan klikt u naast de naam op het icoontje om de persoon te wijzigen.
U krijgt daarna een overzicht van alle te wijzigen velden, en in het gedeelte 'Fiche' staat het veld 'Alias'. Daarvan kan u er meerdere maken.
fritsgeneanet
male
Berichten: 12
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Bedankt voor uw reactie, het lukte eerst niet, maar ik ontdekte dat je dan moet klikken op "+ een element toevoegen" , dan krijg je enkele mogelijkheden om een veld toe te voegen.
eugenie57
female
Berichten: 3
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Is het een idee om nazaten te beginnen?
De eerst bekende voorouder wordt dan 0.1
kinderen van deze 0.1.1, 0.1.2
kinderen hiervan 0.1.1.1

Voorouders beginnen met Romeinse cijfers? Aftellend naar vorige generaties?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Op sommige overzichten kunt u dat laten mee afdrukken, en is het te volgen, maar op losse profielen zegt dat na een aantal generaties totaal niemand meer iets.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”