Plaats reactie

fout in akte gemeente?


opapa23
male
Berichten: 5
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
op de akte van overlijden van Jacobus Vanhulle (14-9-1801) staan als ouders Arnoldi als vader en Judoca Dierickx - beiden overleden- als moeder. hij was bij overlijden 66 jaar. dus geboren in 1735. op zijn geboorteakte staat echter als moeder Maria Debouver. verder is er geen andere Jacobus te vinden die in aanmerking zou komen. kan er dus in de gemeentediensten een fout staan.
alle opzoekingen ten spijt kom ik altijd op deze gegevens
gemeente: Moregem
wimpeeters
male
Berichten: 284
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
In de beginjaren van de BS zijn in de meeste gemeenten hopen fouten te vinden. Beste is om:

- zijn leeftijd met een korrel zout te nemen en ervan uit te gaan dat hij ergens tussen de 56 en 76 jaar oud is.
- proberen om zijn begrafenis te vinden in de parochieregisters. Hier kan mogelijk nog extra informatie staan. Hiervoor moet je mogelijk bij de pastoor of kerkfabriek zijn.
- Zijn vader Arnold Van Hulle kan hertrouwd zijn met Judoca Dierckx. Vandaar de mogelijke verwarring van ouders.
- Andere kinderen van de koppels Van Hulle x Dierickx en Van Hulle x Debouver in kaart proberen te brengen en gezinssamenstelling doen.
- Andere bronnen gaan raadplegen: notariaat, schepenakten, ...

mvg
Wim
opapa23
male
Berichten: 5
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
1. koppel vanhulle-dierickx vind ik niet; enkel vanhulle-debouver ( zij en hun  andere kinderen zijn overleden voor de invoering van BS):

2. waar kan ik terecht voor kerkfabriek of andere bronnen die u aanbeveelt
wimpeeters
male
Berichten: 284
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
opapa23
male
Berichten: 5
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
bedankt maar dat had ik ook gevonden

maar er bestaat gewoonweg geen jacobus die getrouwd is met dierickx

ergens moet er een fout gebeurd zijn

toch bedankt voor de opzoeking

wimpeeters
male
Berichten: 284
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Van Moregem zijn er blijkbaar wel veel schepenakten bewaard gebleven: https://familysearch.org/search/catalog/191548?availability=Family%20History%20Library

Probeer eens te weten te komen of daar al bewerkingen van gemaakt zijn. Er is altijd een goede kans dat je in die registers akten vindt die over uw voorouder
Plaats reactie

Terug naar “België”