Plaats reactie

Gezin Barremaecker - Devalet OPGELOST .....


vlaanderen1302
vlaanderen1302
Berichten: 130
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Wie kan mij meer informatie verstrekken over Barremaecker Francois Louis (gehuwd met Henriette Francoise Devalet). Uit dit huwelijk werd een dochter geboren namelijk Barremaecker Odette Louise Marcelle (gehuwd met Robert Georges Fernand Chaudoir).

Meer informatie vind ik echter niet terug....

Wie kan mij verder helpen ??
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Berichten: 2598
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Omdat collega's met jou zouden kunnen meedenken & zoeken, graag wat extra gegevens.
Uit welke stad / dorp of streek komen ze?  Over welke tijd gaat het?
Wel moeilijker als het om recenter overledenen of nog levende personen gaat, want privé gegevens.
In dat geval kan je via [url=http://nl.geneanet.org/forum/?topic=526156.0]bidprentjes</A> (19 tekstjes) soms iets extra vinden (2blz. met linkjes & tips);
ook bij Geneanet hebben we een project, maar dat is nog maar pas van stapel gelopen.  mvg, Greta
vlaanderen1302
vlaanderen1302
Berichten: 130
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Dit is nu eenmaal het probleem. Ik vond deze gegevens terug op Geneanet. Hem contacteren leverde niets op aangezien hij sedert 2011 niet meer actief is geweest.. Daarom deze (ik weet het) eerder algemene oproep. Echt elk fragmentje van informatie is welkom aangezien ik deze personen niet kan plaatsen in de stamboom van de familie Barremaecker
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Berichten: 2598
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Heb je deze GNN-publicist reeds gecontacteerd?
Wel een Franssprekende, maar kan ook in 't Engels (volgens de gegevens van zijn contactblad). 
Mocht het niet meteen lukken, even geduld want volop vakantietijd nu.  Succes & mvg, Greta
vlaanderen1302
vlaanderen1302
Berichten: 130
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Bedankt.
Mailtje is verstuurd.

Ik stel vast dat op een concurrerende site (MyHeritage) oog gegevens voorkomen maar deze kan ik niet bekijken aangezien ik geen betalend abonnement op deze site heb. Misschien zijn er hier leden die daar wel over beschikken en dit eventjes zouden kunnen opzoeken.

Henk
jdrbaix
jdrbaix
Berichten: 85
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Dag Henk en anderen,

De schoonouders van Odette Barremaecker zijn in Luik gehuwd, zij zullen daar misschien ook kinderen gekregen hebben. Volgens mijn schatting is Odettes man dus geboren rond 1935.

Aangezien op http://familienaam.be/Barremaecker te zien is dat er een familie Barremaecker in en rond Luik woont, zou het wel kunnen dat Odettes broers ook in Luik gebleven zijn. Eventueel zijn ook (een van) haar ouders in Luik geboren, waarschijnlijk na 1900. Dat kan je dus al opzoeken.

Verder heb je inderdaad niet veel genealogische informatie aangezien deze mensen nog in leven kunnen zijn. Er woont namelijk een Chaudoir R. in Xhendremael (Ans) en volgens familienaam.be woont daar 1 Barremaecker. Dat lijkt mij duidelijk dat dit het eerder besproken koppel is. De witte gids geeft ons hun adres: http://www.wittegids.be/r-chaudoir-xhendremael-4432/1/

Groeten,

Jasper Derbaix
vlaanderen1302
vlaanderen1302
Berichten: 130
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Jasper,

Hartelijk dank voor deze nuttige informatie die mij in staat stelde om verdere informatie in te winnen. Gelukkig bestaat er ook iets zoals Facebook en andere sociale media.

Uw tip bleek inderdaad de juiste te zijn : Odette Barremaecker leeft inderdaad nog en woont in Ans. Contact werd gelegd en de zoektocht naar een gemeenschappelijke voorouder kan verder gaan.

Hartelijk dank

Henk Barremaecker
Plaats reactie

Terug naar “België”