Plaats reactie

aktes en transcripties

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
stephaan2
male
Berichten: 165
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken

aktes en transcripties

Bericht door stephaan2 »

ik heb  2 vragen :

1. kan ik aktes "en masse" opladen ipv 1 voor 1 of kan ik ze van 'uw documenten en foto's" overzetten naar akten online?.
2. ik heb transcripties van alle aktes ingevoerd in aldfaer en die staan ook als notitie bij de personen maar niet in rubriek transcriptie bij de opgeladen foto's. Is er een manier om dat automatisch te doen, eventueel als ze naar akten-online gezet worden of kan daar een standaard verwijzing gezet worden (liefst in 1 keer voor alle aktes) naar de tekst bij de betrokken persoon?

Stephaan
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10860
Vraag 1 :

Als U akten en documenten upload naar 'Uw gedeelde documenten' dient U ze een voor een te uploaden en te voorzien van de juiste data.

Als U akten en documenten wilt uploaden naar 'Uw documenten en foto's'' en U heeft binnen Aldfaer de akten gelinkt aan de personen, dan kunt U middels het hulpprogramma van Geneanet deze akten gelijktijdig in één keer met een gedcom uploaden. De akten dienen dan wel in één map op Uw computer te staan, maar dat zal in het geval van Aldfaer meestal ook zo zijn.
Dit hulpprogramma vindt U hier : Geneanet Upload

Vraag 2 :

Driemaal nee.
Maar er bestaat wel de mogelijkheid om een transcriptie bij de akten te plaatsen. Dat zou middels kopieëren en plakken kunnen.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”