Plaats reactie

Opgraving Schaarbeek

Raadpleeg het klembord van dit forum, alsmede de lijsten.
ebebeer
male
Berichten: 12
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken

Opgraving Schaarbeek

Bericht door ebebeer »

In Schaarbeek werd op 12-01-1922 een opgraving gedaan ter identificatie van een gesneuvelde soldaat.
Er zou een document 'pro justitia' van bestaan.

Waar en hoe zou ik dit document kunnen opvragen?

Hierbij een fragment uit de fiche Dienst Oorlogsgraven.
Bijlagen
Detail fiche dienst Oorlogsgraven.PNG
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Berichten: 2605
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Vermoedelijk heb je deze informatie gevonden via het Belgian War dead register

Er is ook een mogelijkheid tot contact + vraagstelling via deze site; linkjes aanklikken.

Een vraag die op de eerste plaats door hen correct kan worden beantwoord.  mvg, Greta

>>> Of toch nog iemand ervaring met deze materie?
ebebeer
male
Berichten: 12
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Een telefoontje vorig jaar met iemand van het Belgian War Dead Register heeft mij geleerd dat niemand weet waar de documenten - waarvan sprake in de fiches - zich momenteel bevinden.

Daarom hoop ik misschien bij de gemeente Schaarbeek terecht te kunnen? Of zou zo'n 'pro justitia' bij gerechtelijke instanties bewaard worden?
Iemand ervaring in deze materie?

In ieder geval heb ik de vraag vandaag nogmaals gesteld via de contactpagina van BWDR.

Bedankt voor uw antwoord
Luc
ebebeer
male
Berichten: 12
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
... en zojuist bevestiging gekregen van het War Heritage Institute dat er van het archief van de dienst Oorlogsgraven van die periode niets bewaard is gebleven.

Luc
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Berichten: 2605
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Nog eens ondergetekende...
"Wie ben ik?" om hier nog iets aan toe te voegen?
Gezocht document kan inderdaad deel uitmaken van dossiers die 'verloren' zijn...
Toch zou ik - als bijkomende info belangrijk voor u is - nog eens navraag doen na pakweg 1 of 2 jaar. 
Documenten die - zoals in elk archief - nog (jarenlang) wachten op digitalisering...  Wie weet?
Of dan misschien een ander 'aanspreekpunt' dat er werk van maakt om verder uit te vissen?...
Doet me tevens wat denken aan volgende forumvraag + oplossing
(linkje aanklikken; vooral dan openingstekst + reactie #6)...

En... misschien toch meer kans via een nog bewaarde (?) 'pro justitia' bij de gerechtelijke instanties?
Misschien een maat voor niets deze reactie, maar wou het u toch nog doorgeven.  mvg, Greta
Plaats reactie

Terug naar “Secundaire bronnen”