Plaats reactie

Graag uw hulp aub


sarahsmekens
female
Berichten: 3
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken

Graag uw hulp aub

Bericht door sarahsmekens »

Beste,

Ik heb niet veel familie meer  en weet heel weinig van diegenen die gestorven zijn. Ik ben zelf nog vrij jong.. rond de 35 jaar .De aanknopingspunten zijn dus schaars. Ik draag zelf ook een andere achternaam doordat ik nooit erkend ben geweest. ( lang verhaal).
Ik weet dat mijn grootmoeder (Al) Bertha Leribaux ( schrijfwijze achternaam?) geboren is in Leuven, . mijn grootmoeder Albertha/ Bertha had 2 zonen met achternaam Proost ( mijn vader jongste) Ik schrijf achternaam aangezien ik eerlijk gezegd andere vermoedens heb..  ik kan dus niet verder gaan op deze achternaam in de bloedlijn. Ik wil graag iets te weten komen over mijn familie maar weet helemaal niet hoe ik dat moet doen. Mijn andere grootmoeder langs mijn moeder haar kant noemde De Maeyer Julienne en grootvader Joosen Alfons. Wie is er zo lief om mij hiermee te helpen??
Ik zie door het bos de bomen niet want bij mijn opzoekingen krijg ik niets...
Alle hulp apprecieer ik ten zeerste.
pvanduynhoven
male
Berichten: 938
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Ken je datum van geboorte of eventueel naam van de vader van Bertha Leribaux.( liefst voor 1910)
De naam komt namelijk vaak in Leuven voor.

MVG-Paul
sarahsmekens
female
Berichten: 3
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Beste Paul,

Niet direct...
Ik weet dat grootmoeder Bertha een nichtje had in Antwerpen en ik heb vermoedens dat mevrouw Jeannette Leribaux dochter van Francois Leribaux deze nicht was.
Francois Leribaux had een broer Emmanuel Leribaux ( 6 augustus 1886 Leuven) maar daar stopt het spoor dat ik nu aan het uitzoeken ben. Ik weet dat deze Emmanuel gehuwd was met Louise Roelants maar hadden zij kinderen?  en zo ja dan moet grootmoeder Bertha daar bij zijn anders zit ik weer even vast...
Raar dat er zoveel Leribaux voorkomt in Leuven hé.
Van een spelt in een hooiberg gesproken...
Met vriendelijke groeten,
pvanduynhoven
male
Berichten: 938
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Huwelijk te Leuven 1906

Leribaux Emmanuel , geboren te Leuven als zoon van Guillaume en Jeanne Catherine Heusdent huwt met Louise Roelants , geboren te Leuven als dochter van Jean Baptiste en Anna Catharina Philomène Mertens.

MVG-Paul
pvanduynhoven
male
Berichten: 938
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Huwelijk te Leuven 1889
Guillaume Leribaux , geboren te Leuven als zoon van Jean en Anne Catherine Simon huwt Jeanne Catharine Heusdent geboren te Leuven als dochter van Jean Francois en Barbe van Daele

Huwelijk te Leuven 1856
Jean Leribaux geboren te Leuven als zoon van Francois en Elisabeth van Mol huwt Anne Catherine Simon geboren te Leuven als dochter van Jean Henri en Marie Thérèse Vloeberghs.
MVG-Paul
pvanduynhoven
male
Berichten: 938
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Geboorten te Leuven van 1906 tot 1910 zijn te bekijken op zoekakte.nl

http://zoekakten.nl/ndx4film.php?id=M975-NPL

Zijn 755 bladzijden. Spijtig bestaat er geen index.
Dus een hele opgaven om alle akten te bekijken

MVG-Paul

sarahsmekens
female
Berichten: 3
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Van harte dank Paul, dit is weer een super goed aanknopingspunt.
Ik ben weer vertrokken :-) hop naar de volgende ontdekkingen  .

DANK U

Met vriendelijke groeten,
Sarah
Plaats reactie

Terug naar “België”