Plaats reactie

Gedcom inclusief foto's vanuit Macstamboom importeren

jvanhoecke
jvanhoecke
Stamboom : Niet grafisch
Stamboom bekijken
Hallo,

Ik probeer om via het speciale programmaatje vanuit MacFamilytree (macstamboom) al mijn documenten/foto;s samen met een Gedcom bestand te importeren. Bij het exporteren vanuit MacFamilytree wordt er netjes een mapje aangemaakt waar het gedcom bestand in zit en een map die dezelfde naam heeft als het gedcom bestand met de toevoeging media waar alle foto's/documenten in staan in png formaat. Ik heb gekozen voor UTF-8. Tot zover geen probleem.
Als ik het programma van Geneanet gebruik kan ik alleen het gedcom bestand selecteren en niet de media map. Mijn stamboom wordt netjes ge-uploadt maar de foto dus niet. Ik kan in het forum wel vinden dat de map met foto's moet worden geselecteerd maar het programma kan dit simpelweg niet. Kunt u mij hiermee helpen. Ik zou graag mijn documenten online zetten om ze ook met ander leden te kunnen delen. Wat doe ik verkeerd?

met vriendelijke groet,

Jeroen Van Hoecke

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Waarom kunt U de map niet selecteren ? Is die niet te vinden ?

jvanhoecke
jvanhoecke
Stamboom bekijken
Jawel maar het is gewoon niet mogelijk om die map te selecteren in het programma om aan te geven dat je deze wilt uploaden. Het is alleen mogelijk om een appart bestand te selecteren maar geen map.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Ok, nu begrijp ik Uw probleem. U vindt nergens een mogelijkheid om naast de gedcom de map met documenten te selecteren. Dat klopt, want die map wordt gevonden via de koppelingen met de documenten in de gedcom zelf. De koppeling in de gedcom verwijst immers naar de plaats van het document op Uw computer en haalt hem vervolgens daar automatisch op.

jvanhoecke
jvanhoecke
Stamboom bekijken
Okee, nu weet ik in elk geval wat de bedoeling is. Enig idee waarom mijn foto's toch niet gevonden worden dan? Zowel het gedcom bestand als de media map staan in dezelfde map. Is er nog enige voorkeur voor ASCII voor dit soort dingen?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
De links in de gedcom naar de foto's moeten verwijzen naar de map waarin zij staan, dan zou alles moeten werken.

Er is geen voorkeur voor ASCII e.d.

jvanhoecke
jvanhoecke
Stamboom bekijken
Ondertussen is er over dit onderwerp een bericht verschenen in de nieuwsbrief. Ik heb het programma nogmaals gedownload en het voor de zoveelste keer geprobeerd maar blijf tegen hetzelfde probleem aanlopen. Foto's worden simpelweg niet meeverzonden. Is er nu echt niemand van de technische staf die genoeg ervaring heeft met OSX en macStamboom om dit probleem op te kunnen lossen?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Wilt U zo vriendelijk zijn om even een gedcom aan mij te sturen ?
Want ergens vraag ik me af of de links naar de documenten wel in de gedcom verschijnen. En zonder de juiste links werkt er niets.

Ik stuur U zo meteen een berichtje.

Plaats reactie

Terug naar “Andere programma's”