Plaats reactie

2 wapens onder het zelfde registratienummer


justineappelman
female
Berichten: 2
Goededag,

Ik ben al tijden aan het speuren bij het CBG, Wazamar, Hogenda etc. Etc naar het volgende.
Binnen de familie Appelman is een familiewapen bekend. Op 22 november 1988 is het wapen van de familie Appelman opgenomen in het register van familiewapens van het Centraal Bureau voor Genealogie in Den Haag onder nummer 448/513. Degene die het registreerde is Jan Appelman en onlangs overleden. Hij heeft zijn hele leven besteed aan het in kaart brengen van de familie Appelman en dit vastgelegd in “400 jaar Appelman”. Bij het wapenschild zit deze beschrijving:
Het schild is verdeeld in vier vakken, Het linker bovenvlak toont een kruis,Het rechter bovenvlak toont een stuurrad van een schip, Het linker benedenvlak toont een zwarte laars, Het rechter benedenvlak toon een sikkel met een graanschoof. De appelboom boven het wapen duidt aan dat de familie zijn naam ontleent aan de vrucht van de appelboom.

Echter onder het nummer 448/513 staat in de databank een ander wapenschild: wapen: in groen en zilveren kruis en over alles heen een stuurrad van het 1 in het ander. Helmteken: een groene Appelboom met rode vruchten. Dekkleden: groen, gevoerd van zilver..
Ook dit wapen is geregistreerd door Jan Appelman op dezelfde datum. Is er bij de registratie iets fout gegaan.
Wie kan mij helpen? Ik loop vast….
Groet,
Justine Appelman
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Berichten: 2598
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Uw vraag eens verplaatst naar ons forum genealogische opzoekingen Nederland.
Misschien weten forumvolgers hier misschien raad of kunnen u enkele tips geven.

Succes en mvg, Greta
justineappelman
female
Berichten: 2
Dank! Ik weet echt zo langzamerhand niet meer waar ik verder moet zoeken. Hoop dat dit iets opleverd.
Plaats reactie

Terug naar “Nederland”