Plaats reactie

1 fout alles weg.

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
sandrah92
female
Berichten: 2
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken

1 fout alles weg.

Bericht door sandrah92 »

hallo, ik heb een GEDCOM bestand geïmporteerd via geneanet..
maar nu heb ik een fout gemaakt door vervangen aangevinkt te houden..
en nu is ALLES weg.
is er een mogelijkheid om het te herstellen?
en is er misschien een automatische veiligheidskopie gemaakt?
Help!!
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10956
Nee, er is helaas geen optie om iets terug te zetten vanuit Geneanet.

Heeft u geen gedcom van wat u op Geneanet had staan, want dan zou u die kunnen terugzetten ?
sandrah92
female
Berichten: 2
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Dankjewel voor de snelle reactie!
Nee helaas niet...
weet ik dat voor de volgende keer!
fopsomertelenetbe
male
Berichten: 3
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Beste,
per ongeluk ook een .ged geimporteerd en nu is mijn stamboom en opzoekingswerk verdwenen.
Kan ik op één of andere manier deze terugkrijgen ?
Heb geen backup ...

Dank voor reactie !
Frank
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10956

Re: 1 fout alles weg.

Bericht door wimdeckers »

Vreemd genoeg zie ik nog wel ruim 9800 personen (?) : https://gw.geneanet.org/fopsomertelenetbe?lang=nl&m=LIST_IND&pg=1&sz=500
fopsomertelenetbe
male
Berichten: 3
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Beste,
Klopt.
Echter, had van iemand een gedcom bestand doorgekregen.
Wou deze inkijken - heb die eigenlijk per vergissing geimporteerd, met als gevolg dat mijn eigen stamboom volledig is overschreven met deze die ik geimporteerd heb.
Zou graag naar de versie gaan voor deze import.

Alle hulp/tips zijn welkom.
Frank
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10956

Re: 1 fout alles weg.

Bericht door wimdeckers »

Even niets doen totdat ik hier later op terug kom, maar ik kan ook niets beloven, daar het systeem alleen automatische backups maakt(e) voor Premiumgebruikers.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10956

Re: 1 fout alles weg.

Bericht door wimdeckers »

Er is in de afgelopen maand een update gedaan, en volgens de technici zou het nu ook mogelijk moeten zijn om in dit soort gevallen een backup terug te kunnen plaatsen, mits men een Premium afsluit in de account.
edwardn
edwardn
Berichten: 1581
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken

Re: 1 fout alles weg.

Bericht door edwardn »

Een Premium-account is echt het beste wat je kan doen. Voor mij is die 50€/jaar de beste investering. Ik zie dat ik tot vier oudere back-ups kan terugzetten indien nodig.
En nu Wim zegt dat er technisch de mogelijkheid is om een backup van ongeveer een maand geleden te herstellen dan zou ik niet twijfelen. Desnoods een Premium van 3 maanden indien het financiëel minder goed uitkomt.
Het is fantastisch nieuws voor de meesten onder ons die al eens vergeten een veiligheidskopie te maken. Een pluim trouwens voor de technici. Ik heb het tot mijn schade en schande ook al eens mogen ondervinden. Ondertussen heb ik een (klein) beetje meer discipline op dat gebied. :lol:

Edward
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10956

Re: 1 fout alles weg.

Bericht door wimdeckers »

Let op en begrijp het dus niet verkeerd : het zou dus gaan om slechts om één backup vóór de allerlaatste aanvulling. Oudere backups zijn er binnen gratis accounts dus niet.

Verder is de optie ook voor mij geheel nieuw, en werd deze geïnstalleerd begin december 2021. Ik moet dus afgaan op wat de technici mij hebben medegedeeld, want een echte ervaring er mee heeft zich nog niet voorgedaan.
En als dit werkt, dan vind ik het persoonlijk wel een goede service, want er zijn geen brandverzekeringen die alsnog schade vergoden als een verzekering pas na een brand werd afgesloten.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10956

Re: 1 fout alles weg.

Bericht door wimdeckers »

Inmiddels wat meer nieuws : het blijkt dat niet alleen het bestand van net vóór de laatste aanpassing in de lijst terug te zetten backups staat vermeld, maar ook een 5-tal oudere versies.

Inmiddels is de oude stamboom binnen de account fopsomertelenetbe teruggezet via deze optie 'Backup terugzetten'.

Al met al dus een goede nieuwe service !
edwardn
edwardn
Berichten: 1581
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken

Re: 1 fout alles weg.

Bericht door edwardn »

Inderdaad super service, waarvoor dank Geneanet. Dat gaat heel wat paniekaanvallen/lichte hartaanvallen vermijden... :lol:

Edward
fopsomertelenetbe
male
Berichten: 3
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Beste Wim,

dit is top !

Bedankt voor de hele snelle service én het terugzetten van de laatste versie.
Is idd een pak van mijn hart dat niet alles verloren is gegaan door mijn foute manipulatie.

Intussen een premium lidmaatschap afgesloten om nog bijkomende nuttige functies van Geneanet te ontdekken.

Nogmaals bedankt !!

Frank
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”