Plaats reactie

powerpoint

Niet voor technische vragen en vragen over de werking van het programma.
sabbej
sabbej
Berichten: 18
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken

powerpoint

Bericht door sabbej »

Goede morgen Wim,

Vorig weekend was ik aanwezig op een 90 jarifge verjaardagsfeest en iemand vroeg mij of ik ééns een deel van mijn Geneanet-stamboom in een powerpoint zou kunnen tonen...

Ik vond dit een goed idee en ik zie een korte uiteenzetting wel zitten voor zover ik mij zou kunnen baseren op een bestaande powerpoint (d.w.z. een (school)voorbeeld van een stamboomvoorstelling) zodat ik de manier van de presentatie kan kopiëren...kwestie van tijd te sparen en het warm water niet opnieuw uit te vinden...
[
Wim, zou je weet hebben van zo'n stamboom-powerpoint die ergens online staat ?

Groeten,

Jean Sabbe
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960

Re: powerpoint

Bericht door wimdeckers »

Waarom zou u daar Powerpoint voor gebruiken ?
Voor een presentatie met Powerpoint heeft u een scherm nodig, en tegenwoordig is het meestal mogelijk om rechtstreeks op die schermen op internet te komen. Dus dan gewoon de presentatie rechtstreeks vanaf de site van Geneanet doen, hetgeen ook de mogelijkheid biedt om af en toe een zijstapje te kunnen maken. In een Powerpoint-presentatie kan dat immers niet.

Als ik in den lande een presentatie geef over Geneanet, dan doe ik dat ook altijd gewoon via de site zelf.
Op die manier kunnen ook eenvoudig aanvullende vragen worden beantwoord met voorbeelden.
sabbej
sabbej
Berichten: 18
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken

Re: powerpoint

Bericht door sabbej »

ok , als zo'n verbinding lukt dan zal ik een script moeten uitdenken.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960

Re: powerpoint

Bericht door wimdeckers »

Wat wilt u eigenlijk gaan tonen, een rondgang door uw stamboom, of de werking van het programma zelf ?

Bij een rondgang door de stamboom kunt u gewoon bij een bepaalde persoon beginnen, bijvoorbeeld bij de bronpersoon, of bij een van de aanwezigen die in uw stamboom vermeld staat.
Uit de losse pols werkt dat eens tuk beter, want na 5 minuten raakt men meestal al van een script los vanwege vragen en/of opmerkingen ;).
sabbej
sabbej
Berichten: 18
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken

Re: powerpoint

Bericht door sabbej »

ja, de zelf opgemaakte geneanet stamboom tonen (niet de werking) , zo concreet mogelijk ...en om de aandacht te houden, zoals je zegt aan de hand van iemand die aanwezig of anders direct naar een gemeenschappelijke voorouder en dan afdalen naar iemand die aanwezig is; ideaal van iemand waarvan ik natuurlijk meer dan normal info over heb;

dan zeker de autom. statistieken tonen (oudste, jongste, frequentie voornamen, etc ; ik zag in iemands stamboom de frequentie in een kleurrijke taarttabel , hoe kan ik dit ook ?) + ook de google statistieken van het aantal bezoeken (heb dit vorige week geactiveerd ; al een 9-tal bezoekers :D ; zal wel nog een tijdje duren vooraleer ik alles min of meer begrijp wat men uit die stat. kan halen).

ik wil ook proberen om systematisch de bron (Rijksarchief, andere bronnen ken ik niet tenzij de leden van Geneanet) te vermelden maar het lukt me niet altijd om de link te plakken zoals het hoort zodat als men op de link klikt men direct de info ziet dat ik overgenomen heb...

ook interessant om eens tonen aan de mensen hoe men via het Brussels rijksarchief soms iemand van 100 j geleden kan terugvinden...

Jean
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960

Re: powerpoint

Bericht door wimdeckers »

Linkjes naar de bronnen klinkt handig, maar het komt weleens voor dat archieven hun systemen aanpassen, en daarna kan het zijn dat de oudere linkjes niet meer werken.
Dus beter de akten importeren op Geneanet zelf.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen over accounts en Premium”