Plaats reactie

Lijst van alle personen van de stamboom

vandernolkvango
male
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken
Hallo, Ik heb de volgende vragen:
Ik wil mijn lijst "Alle personen van de stamboom" sorteren op achternamen.
Echter ik heb veel namen in mijn stamboom die (van der) (van den) als voorvoegsel hebben.
Het gevolg is dat (van) achter de naam komt maar (der en den) blijft voor de achternaam staan.
Ik heb wel geconstateerd dat als ik in de stamboom de dubbele voorvoegsels achter de achternaam plaats de voorvoegsels in de "Lijst van alle personen van de stamboom" wel achter de achternaam worden geplaatst.
Om alle dubbele voorvoegsels in mijn stamboom te wijzigen is veel werk, wie heeft hier een oplossing voor?

Mijn tweede ervaring is dat als in mijn stamboom (per ongeluk?) het voorvoegsel met een hoofdletter heb vermeld blijft dit voorvoegsel ook in de "Lijst van alle personen van de stamboom" voor de achternaam staan.

Hoor graag van jullie!
Met vriendelijke groet Dick

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Even klikken op 'Stamboom' in de menubalk, en achtereenvolgend s kiezen voor 'instellingen', 'Andere instellingen', en het tabje 'Beheer voorvoegsels'.

Let op : afhankelijk van hoe u achtervoegsels invoerde, kan het zijn dat sommigen niet worden herkend als voorvoegsel. Dan dus de invoer bij die personen corrigeren. Gebruikt u gedcoms om uw stamboom vanuit een ander programma te updaten, dan uiteraard die correcties doen in uw andere (offline)programma, alvorens de gedcom daar uit te exporteren.

Mocht u ondanks alles toch ergens een voorvoegsel op een verkeerde plek houden, dan graag even melden met vermelding van de namen van de betreffende persoon.

vandernolkvango
male
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken
Hallo Wim, dank voor je snelle reactie.
De instelling van de voorvoegsels heb ik onder het tabje "Beheer voorvoegsels" op verschillende manieren gewijzigd maar geeft niet het gewenste resultaat.
Geen van deze instellingen doen wat ik wil, de achternamen in alfabetische volgorde brengen en de voorvoegsels achter de achternaam zetten.

Misschien kan ik nog wat met jou opmerking in je reactie "Dan dus de invoer bij die personen corrigeren" mijn vraag is dan hoe!
Het voorvoegsel in de stamboom (veel werk) achter de achternaam plaatsen ?
Of zijn er nog andere opties?

Hierbij een aantal namen waarbij de voorvoegsels, na wijziging in het beheer voorvoegsels, op de verkeerde plek blijven staan:

- den Berg (van) Catharina 1905, dochter van Hendrikus van den Berg en Johanna Jacoba Geluk.
- der Kruk (van) Antonia †, gehuwd met Daniël den Drijver.
- der Nolk van Gogh (van) Aaltje Josina 1901-1925, dochter van Jan Lodewijk van der Nolk van Gogh en Geertruida Mulder.
-der Velde (van) Adriaan ~1680-, gehuwd in 1709 met Anna Magrieta Ras.

Hoor graag van je.
Met vriendelijke groet Dick

Plaats reactie

Terug naar “Geneanet, technische vragen”