Plaats reactie

Correctheid bezoekersstatistieken

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
jacquesvanhoudt
male
Berichten: 13
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Beste,

sinds begin dit jaar heb ik mijn bezoekersstatistieken geactiveerd en volg ik dag na dag de herkomst van mijn bezoekers op. Ook mijn bezoek op mijn website wordt meegeteld. Soms stel ik toch vast dat dit niet steeds klopt. Twee voorbeelden : begin juli was ik op reis in Zwitserland en heb ik enkele keren mijn website geraadpleegd. De bezoekersstatistieken registreerden geen bezoek uit Zwitserland, wel op 16 juli en op 29 juli, maar toen waren we al terug weg. Gisteren, 31 oktober 2014, heb ik 2 uur gewerkt op mijn website (ik vul mijn gegevens rechtstreeks in op Geneanet), en de statistiek registreert geen enkel bezoek uit Belgie !
Hoe kan je dat verklaren ?

Bedankt voor jullie antwoord.

Jacques Van Houdt
odettefranssen
odettefranssen
Berichten: 1426
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Goedemorgen meneer Van Houdt,

ik heb geen idee, maar ga het navragen.

Met vriendelijke groet,
Odette
jacquesvanhoudt
male
Berichten: 13
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Beste Odette,

bedankt voor je reactie. Ik kijk uit naar je antwoord.

Groetjes,

Jacques Van Houdt
odettefranssen
odettefranssen
Berichten: 1426
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Goedemorgen Jacques,

ik hoor zojuist dat bezoeken die gebracht worden vanaf het eigen account blijkbaar niet worden meegenomen in de statistieken.

Met vriendelijke groet,
Odette
jacquesvanhoudt
male
Berichten: 13
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Dag Odette,

dan is de informatie op de bezoekerspagina niet correct. Daar staat : "Het totaal van de bezoeken wordt bijgehouden (de uwe inbegrepen)".  Ook in de Franstalige versie zie ik '(y compris les vôtres)'. Als je antwoord correct is, dan zou je de beheerders van Geneanet moeten melden dat zij '(de uwe inbegrepen)' moeten wijzigen in '(de uwe niet inbegrepen)'. Bekijk je dit verder met hen ?

Bedankt voor alle moeite.

Groetjes,

Jacques Van Houdt
odettefranssen
odettefranssen
Berichten: 1426
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Goedemorgen Jacques,

je hebt helemaal gelijk: het kan niet allebei correct zijn. Ik neem het zodadelijk nog even op en laat je weten.

Vriendelijke groet, Odette
odettefranssen
odettefranssen
Berichten: 1426
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Goedemorgen Jacques,

ik was, en heb jou, verkeerd voorgelicht  :(

het eigen IP adres/account wordt WEL meegenomen in de statistieken, althans dat behoort het te doen.
De tekst op de website is dus correct.

Ik heb een melding aangemaakt voor wat betreft jouw bezoekersstatistieken, en laat van me horen zodra ik terughoor, maar dat kan wel even duren hoor, nu tijdens de conversieperikelen is het heel moeilijk om de aandacht van de technici te trekken.

Dank voor je begrip daarvoor en met vriendelijke groet,
Odette
jacquesvanhoudt
male
Berichten: 13
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Dag Odette,

sinds de upgrade van Geneanet op 1 december is er iets verkeerd met het totaal aantal bezoekers. In mijn databank daalde deze van 44765 naar 44538, waarschijnlijk door samengevoegde en verwijderde personen te verwijderen.
Het totaal aantal personen volg ik van dag tot dag op. Sinds 1 december stel ik vast dat deze abnormaal snel stijgt, wanneer ik nieuwe personen invoer. Zo heb ik vandaag, 6 december, ca. 60 personen ingevoerd. De teller stond gisterenavond op 44698 en vandaag stop ik op 44801 of + 103 of 43 meer dan wat ik werkelijk gedaan heb. Ik ben er vrij zeker van dat de teller tot 1 december normaal werkte (behalve dat verwijderde en samengevoegde personen in de teller bleven zitten).

Kan je dit ook eens signaleren aan het technisch team van Geneanet ?

Bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Jacques Van Houdt
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”