Plaats reactie

Aldfaer naar Geneanet

kathleenstas
kathleenstas
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken
Hallo,
Ik ben nieuw lid, premium. Ik vind helaas niet hoe ik mijn bestaande aldfaer stamboom kan importeren op Geneanet?? Ik weet echt niet hoe ik het moet doen. Alle tips en hulp zijn welkom :ugeek:
Groetjes

Kathleen Stas

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Heeft U ook foto's en/of documenten gekoppeld aan Uw stamboom in Aldfaer ?

kathleenstas
kathleenstas
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken
Ja, foto's

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Ok !

Allereerst gaat U naar Aldfaer en klikt U op 'Bestand' in de menubalk. Daar kiest U voor 'Exporteer gedcom'. Mogelijk krijgt U dan een mededeling over het privacyfilter dat actief is. Als U alle personen wilt overzetten, klikt U daar op 'Nee'.
Dan voert U een naam in voor het gedcom-bestand en klikt U eerst even op 'Instellingen'. Daar alles aanklikken wat U wenst over te zetten en kiezen voor 'Ansi'. Dan op 'Ok' klikken en op het volgende schermpje op 'Export'.

Vervolgens gaat U naar Geneanet en klikt U op Stamboom' in de menubalk en daarna op 'Gedcom importeren/exporteren'. Om Uw foto's en documenten gezamenlijk met de gedcom te importeren dient U nu eerst een hulpprogramma te downloaden. Die vindt U rechts in het scherm. Even klikken op 'Verstuur uw foto's en documenten samen met uw gedcom ! '. Daar de juiste donwload kiezen en installeren.
Als het programmaatje geinstalleerd is, het programmaatje opstarten.
U voert daar de accountnaam en het wachtwoord dat U gebruikt op Geneanet.
Dan de gedcom op Uw computer selecteren en op 'Gedcom-bestand doorsturen' klikken'.

Als alles goed verloopt staat daarna alles in Uw account op Geneanet. Kijk nog wel even de privacy-instellingen na !

Plaats reactie

Terug naar “Geneanet, technische vragen”