Invoeren namen.

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
nonkelluc
male
Berichten: 11
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken

Invoeren namen.

Bericht door nonkelluc »

Beste,
Al een hele poos ben ik bezig met het invoeren van mijn stamboom. Zoals iedereen weet krijgt U personen met dezelfde familienaam in kaart die ik dan in het verleden ook op Geneanet heb geplaatst. Soms krijgt U de melding van links met zelfde naam, maar op deze moment had ik er geen benul van dat die eigenlijk wel tot de "stam" behoren. Wanneer ge dan deze nieuwe namen bij de familiestam wilt aanvullen krijgt men de vervelende(?!) melding dat de persoon al ouders heeft. Ik heb dan al "takken" verwijderd om opnieuw aan te vullen maar telkens weer stoot ik op hetzelfde probleem. Zo heb ik een familie, een tweelings broer van mijn over, over …o..grootvader in kaart kunnen brengen (1663) maar in mijn bestand krijg ik dat hij tweemaal is getrouwd met dezelfde vrouw en hun kind Fredericus komt hierdoor tweemaal in beeld. Jammerlijk genoeg had ik voor deze persoon al heel zijn afstammelingen in kaart gebracht en zoals al geschreven getracht uit te wissen maar het helpt niet. Gelukkig heb ik kunnen gebruik maken van de back up's om terug te keren naar mijn (foute) versie.
Nu is het al een paar weken dat ik niet meer aanvul tot wanneer ik een oplossing heb, of misschien is dit onvermijdelijk en is zo'n fout niet erg. Ik geef toe de combinatie is niet simpel doordat één van de personen dan nog getrouwd is met zijn veel jongere achternicht.
Is er wel een oplossing?
dank

Terug naar “Geneanet : technische vragen”