Plaats reactie

Nieuwe mogelijkheid van Geneanet Up;load

jannoel
male
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken
Betreffende de nieuwe mogelijkheid van Geneanet Upload.
Heb dit geprobeerd met het probleem dat ik alles kwijt was en ik gelukkig wel een backup nog bezat per datum 23-11-2017.
Alles wat ik daarna nog gevonden heb ben ik kwijt en moet ik weer gaan zoeken.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Ik kan U slechts aanraden om als niet-premiumlid vaker een backuo te maken van Uw stamboom op Geneanet, of een premium af te sluiten, zodat U beschikt over automatische updates, voor het geval er eens iets verkeerd mocht gaan..

Daarvoor klikken op 'Stamboom' in de menubalk, en vervolgens kiezen voor 'Gedcom importeren/exporteren' en 'Opslaan'. Dan 'Stamboom online' aanvinken en op 'Download' klikken. In de naam van het geëxporteerde bestand staat tevens de datum van export vermeld, zodat U dus eenvoudig kunt zien welke de laatste was.

jannoel
male
Stamboom bekijken
Het zou ook makkelijk zijn geweest om bij het bekend maken van deze nieuwe mogelijkheid even aan te geven dat men voor de veiligheid even een backup moet maken.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Gewoon opletten met wat U doet, en bovendien werd er eind jaren 80 al geadviseerd om regelmatig backups van bestanden te maken, dus er is niet nieuws onder zon.

En als U ooit eens de moeite had genomen om op het scherm om gedcoms te importeren, en waar U tevens de tool kunt downloaden, naar onderen te scrollen, dan had U onder andere dit kunnen lezen :

Indien u geen Premium-lid bent kunt u niet genieten van de automatische opslag van uw gegevens. Exporteer daarom regelmatig uw stamboom via het Geneweb-formaat (.gw) om het eventueel terug te kunnen importeren in het geval er zich iets mocht voordoen of bij een foutieve invoer.

Die waarschuwing staat er dus wel degelijk !

omerpr
omerpr
Stamboom : Niet grafisch
Stamboom bekijken
Hallo vrienden,
Als ik het goed begrijp zou ,als ik een premium neem, eventuele verloren ,Gedcom bestanden,die ik eerder heb geupload naar Geneanet kunnen terugkrijgen ? Kan er me iemand bevestigen of dit wel degelijk zo is ! ben mijn Gedcom bestanden allemaal kwijtgespeeld door een virus op mijn pc !
Groetjes,Omerpr

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Nee, dat begrijpt U verkeerd of beschrijft U verkeerd.

Er worden door Geneanet alleen maar automatische backups gemaakt gedurende een premiumabonnement. Niet vóór die tijd, en ook niet ná die tijd.

U kunt overigens wel gewoon een gedcom exporteren van Uw huidige bestand op Geneanet. Daar heeft U ook geen premium voor nodig.
Daarvoor even op 'Stamboom' in de menubalk klikken, en vervolgens op 'Gedcom importeren/exporteren' en 'Opslaan'. Dan 'Stamboom online' aanklikken, en eventueel een van de andere opties, en op 'Download' klikken. Er wordt dan vervolgens een (zip-)bestand naar de map 'Downloads' op Uw computer geschreven met in de naam de naam van Uw account en de datum van export.

oosterse
female
Stamboom bekijken
Hallo,

Ben nog maar pas aan de slag met het programma, en nog onervaren dus.
Heb al een aantal gegevens ingevuld en wil deze gegevens opslaan. Dat lukt wel volgens uw beschrijving, alleen wordt er geen zip bestand aan de map downloads geplaatst.

Met vriendelijke groet,
Fred

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
De functie 'Opslaan' heeft U alleen nodig om een bestand over te zetten vanaf Geneanet naar een ander programma, of als backup op Uw eigen computer voor in het geval dat U iets verkeerds zou doen met Uw bestand op Geneanet.

Normaal gesproken wordt het bestand standaard weggeschreven in de map 'Downloads' tenzij U dat anders heeft ingesteld op Uw computer. Maar dat laatste is voor ons uiteraard niet te controleren.

Welke browser gebruikt U ?

oosterse
female
Stamboom bekijken
Ik gebruik Microsoft Edge

oosterse
female
Stamboom bekijken
Ik wil ook alleen maar een bestand op m'n eigen pc hebben. Doe veel moeite om alles in te vullen en als er dan iets gebeurd, waardoor je het kwijt bent kun je het allemaal weer opnieuw doen.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Ik kan U helaas over de instellingen van Edge niets vertellen, daar die browser vaak voor problemen zorgt, en op de achtergrond meer met andere dingen bezig is, dan waar men zelf mee bezig zou willen zijn. Vandaar dat ik Edge dus niet gebruik.

Geneanet draait probleemloos onder Firefox en Chrome. Die browsers sturen bij de standaardinstelling de gedcom sowieso naar de map 'Downloads'.

Overigens zou er ook in Edge na de download, ergens bovenin het scherm iets moeten staan om op te klikken, om de download te kunnen zien, en daarmee dus ook de map waarin deze werd geschreven.
Dus na de download eens bovenin het scherm van Edge kijken wat daar te vinden is.

oosterse
female
Stamboom bekijken
Dankuwel voor de reactie. Heb met Chrome ook geprobeerd, naar geeft geen resultaat. Norton is ook uitgeschakeld. Kunt u mij zeggen hoe het bestand heet? Kan ik beter zoeken of het misschien ergens anders neergezet word.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Het bestand bestaat uit de naam van Uw account gevolgd door de datum van aanmaak.
Als U het bestand vandaag exporteerde, dan zal het zo heten : oosterse_2019-11-04.zip

oosterse
female
Stamboom bekijken
Kan helaas geen bestand vinden. Ook op m'n telefoon wordt er geen bestand gedownload. Jammer van het invullen.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Hoezo jammer voor het invullen ?
De personen die U heeft ingevoerd op Geneanet bestaan gewoon nog, en blijven ook gewoon bestaan, ongeacht of U wel of geen bestand naar Uw eigen computer schrijft.

Als U geen bestand op Uw computer kunt vinden, dan heeft U waarschijnlijk verzuimd om op 'Download' te klikken, of ergens op het daarna volgende Windowsscherm iets niet juist aangeklikt. U moet er daar in ieder geval voor kiezen om het bestand op te slaan.
Of het mogelijk, en sowieso handig is, om zo'n bestand op te slaan op Uw telefoon lijkt mij onwaarschijnlijk. Handig is het sowieso niet, want U kunt er op Uw telefoon toch verder niets mee doen.

Plaats reactie

Terug naar “Geneanet, technische vragen”