Plaats reactie

Circulaire referentie in de database: ..... is zijn/haar eigen voorouder.

joyce63
joyce63
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken
Hoi,

Bij controle geen fouten en bij ged.versturen 67 foutmeldingen waaronder die van hierboven....
Hoe kan ik dat oplossen?

Groet Joyce

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
De lus (circulaire) corrigeren in Uw offline programma, en een nieuwe gedcom importeren.

Heeft Uw offline programma geen foutcontrole, want zoveel fouten in één gedcom importeren is natuurlijk niet echt handig.
Misschien beter om de data voortaan gewoon op Geneanet zelf in te voeren, want Geneanet geeft een melding als U bepaalde fouten probeert in te voeren. En daarna kunt U dan eventueel gewoon een gedcom vanaf Geneanet exporteren, en in Uw offline programma importeren.

joyce63
joyce63
Stamboom bekijken
Eh... Aldfear ziet deze fouten/lussen niet, dus hoe kan ik ze vinden dan want die meneer is echt mijn ojn voorouder niet hoor...

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Er wordt alleen een lus aangegeven als de persoon ergens in de generaties nogmaals opduikt, en daardoor zijn/haar eigen voorouder is geworden. Feitelijk een kwestie van de lijntjes naar boven en naar onderen volgen.

Zonder naam kan ik U sowieso verder niets vertellen, en voor een goede werking van alle functies binnen Geneanet is het wel nodig om die lus te verwijderen.

joyce63
joyce63
Stamboom bekijken
Beste Wim,
Dank weer voor je reactie.
Het zou gaan om Fop Leenderts.0 van Ackersdijk en die staat er bij mij maar 1 x in hoor.
Hoe kan ik zien welke lussen er zijn en welke ik dus moet oplossen en vooral....hoe?
Thanks, Joyce

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Uiteraard staat die er maar een keer in. Anders zou het systeem hem niet herkennen als zijn eigen voorouder, maar hem gewoon zien als een andere persoon.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inmiddels is de lus verwijderd, en daarmee is er ook een van de mogelijke fouten verwijderd.

Kijk nog even in Uw Aldfaerbestand. Daar treft U Fop Leenderts en zijn echtgenote aan , als zijn eigen grootouders. Die grootouders dus even loskoppelen, maar dus niet verwijderen, want anders verwijdert U Fop Leenderts en zijn echtgenote geheel uit Uw bestand.

Plaats reactie

Terug naar “Geneanet, technische vragen”