Plaats reactie

Dezelfde voorouders .......

kurt100
kurt100
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken
Ik heb in mijn stamboom Anna Francisca Smet en Paschasius Smet staan. Met het verder uitwerken van mijn stamboom blijkt dat dit broer en zus zijn. Dus beide hebben ze dezelfde ouders.
Wat zie ik nu in mijn stamboom 2 maal de ouders staan. Jean Bapstiste smet met sosanummer 212 en Anna Catharina van de Velde met sosanummer 213. Als ik de ouders probeer samen te voegen lukt iet want dan krijg ik de melding dat het over de zelfde persoon gaat. En als ik Anna en Paschasius wil koppelen als broer en zus lukt ook en dan krijg ik de melding dat ze elk al ouders hebben.
Hoe kan ik dit oplossen zodat de ouders maar 1 maal in de stamboom komen te staan?
Alvast bedankt.
Aantekening 2019-11-08 103137.jpg

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
U heeft een Fata Morgana gemaakt. De ouders staan namelijk maar éénmaal in de lijst van de personen.
Jean Baptiste en Anna Catharina staan als tweemaal gehuwd, waardoor een dubbele binding ontstaat, en het lijkt alsof ze beide tweemaal in Uw bestand staan.

Even naar een profiel van een van de twee, dan kiezen voor 'Partnerschap bewerken' en het daaraan gekoppelde kind losmaken (links onderin het scherm).
Daarna dit kind weer aan de ouders koppelen via 'Kind toevoegen', dus vanuit de ouders.

Bij koppelen van een volgend kind aan ouders, deze altijd vanuit de ouders koppelen. Dan heeft U geen kans op een Fata Morgana.

kurt100
kurt100
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken
Bedankt voor de uitleg. Het is gelukt .

Plaats reactie

Terug naar “Geneanet, technische vragen”