Plaats reactie

link Volgende Verwantschap bij functie Verwantschap Berekenen via Kortste Weg werkt niet (altijd)

dutchconnection
dutchconnection
Stamboom : Niet grafisch
Stamboom bekijken
Er zal toch wel documentatie zijn waarin de werking van de diverse functies beschreven staat? Die hoeft u toch niet ter plekke te verzinnen:-)

Verwijder a.u.b. niet de link Volgende Verwantschap in het scherm waarin meer dan 1 kortste weg getoond kan worden. Kortste weg is dan meer andere korte weg. Vaak is niet te zien of de ene weg korter zou zijn dan de andere. Bij veel mensen doet de functie wel z'n werk en levert dat 'n fascinerende hoeveelheid schema's op. Ik anticipeer zelfs op zoveel mogelijk schema's die de gerelateerdheid tussen 2 mensen tonen, door in PRO-GEN alleen overleden gerelateerden te selecteren.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Die documentatie is er alleen voor de technici, en verder niet, en zal ook verder niet voor anderen beschikbaar komen.

Momenteel zijn een paar aanpassingen op het scherm niet geheel correct, en dat is gemeld bij de technici, dus voor de rest is het gewoon afwachten.

dutchconnection
dutchconnection
Stamboom bekijken
Afwachten? Eerder op 21-11 schreef u nog: "Ik zal de technici een en ander voorleggen, en kom er op terug zodra er iets bekend is."

Het is me opgevallen dat er vaak niet 1 Kortste Weg is tussen 2 mensen. Meerdere routes die op elkaar lijken zijn te berekenen tussen 2 mensen, die allemaal even lang (of kort) zijn. Als u wilt zoek ik 'n voorbeeld hiervan Daarover verschillen u en ik dus van mening, benieuwd dus of de programmeurs en de documentatie hierover duidelijkheid scheppen. Het algoritme achter Volgende Verwantschap gaat telkens op zoek naar 'n andere route tussen 2 mensen in 'n stamboombestand. Het algoritme doet hiermee recht aan het opnemen van schoonfamilie van schoonfamilie, en alleen gerelateerden uploaden zoals ik gedaan heb. Als je de gegenereerde schema's vergelijkt, bijv. 1 met 10 of 50, valt op dat de schema's steeds ingewikkelder worden.
Laatst gewijzigd door dutchconnection op 24 november 2019, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Ik heb nergens gezegd dat het niet mogelijk zou zijn dat er geen tweede 'kortste' weg zou zijn. Het is immers mogelijk dat twee routes een zelfde aantal personen telt. In dat geval kan het systeem dus wel meer routes geven als kortste weg.

dutchconnection
dutchconnection
Stamboom bekijken
oké. Goed te weten dat u ook op zondag werkt:-)

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
dutchconnection schreef:
24 november 2019, 13:55
Goed te weten dat u ook op zondag werkt:-)
De moderators op het forum zijn vrijwilligers. Zij werken dus niet, maar zijn aanwezig wanneer het hen uitkomt.

ofbwesuwe
ofbwesuwe
Stamboom bekijken
Vrijwilligerswerk? Des te meer complimenten voor uw beschikbaarheid 8-)

Plaats reactie

Terug naar “Geneanet, technische vragen”