Plaats reactie

lidmaatschap

jgdeheij
male

lidmaatschap

Bericht 23 november 2019, 00:08

ik ben al jaaaaaren lid
desalniettemin krijg ik bij het opvragen van documenten die op geneanet staan en afkomstig zijn van het archief amsterdam het onzalige bericht, dat het inzien van het betreffende document voorbehouden is aan premie leden en ik dus eerst lid moet worden.
mis ik iets ?
wie kan mij helpen ?
J.G. de Heij

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Re: lidmaatschap

Bericht 23 november 2019, 00:11

Graag even een voorbeeld, want zonder is niet te bedenken waar het om gaat.

jgdeheij
male

Bericht 23 november 2019, 11:20

Log in Geneanet Premium (automatisch bij opstarten geneanet)
Zoek Daniel Libot(te) Amsterdam
Veel hits de meeste zijn documenten van het stadsarchief Amsterdam
In plaats van een document te openen krijg ik een page van geneanet, waarin staat, dat de informatie alleen is voorbehouden aan premium leden en ik dus eerst lid moet worden. Hetgeen ik al ben sinds 2014. Enige weken nog abonnement verlengd en uiteraard betaald
bij voorbaat dank
Johan de Heij

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Bericht 23 november 2019, 11:48

Ik vind een aantal vermeldingen voor deze persoon te Amsterdam, die bevinden zich echter niet in het stadsarchief Amsterdam, maar gaan over iemand uit Amsterdam.

Als ik klik op een van deze personen met het Premiumsymbooltje, dan verschijnt een nieuw scherm, zoals op onderstaande afbeelding. Dan kiezen voor 'Openen met' en klikken op de knop 'OK'. Het document wordt dan geopend in Acrobat Reader of ander programma dat PDF-bestanden kan laten zien.

Verschijnt er geen tweede scherm, dan wordt dat waarschijnlijk tegengehouden door instellingen in Uw virusscanner, en wordt er wellicht een foutieve melding gegeven door het systeem.
Geen tweede scherm betekent in ieder geval dat U het probleem op Uw computer moet zoeken.

Kunt U even aangeven of het onderstaande scherm als tweede scherm verschijnt ?

Even op de afbeelding klikken om deze te vergroten.

Libot Amsterdam.jpg

edwardn
edwardn
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken

Bericht 23 november 2019, 13:50

Goede middag,

Bij mij gaan al die links gewoon open, hetzij met al de gegevens van het document en de vermelding dat het afkomstig is van Familysearch, hetzij een PDF-document en dat opent hier automatisch onder een oude versie van Chrome(Vista). Ook even getest in Firefox en ook hier geen problemen.

Ingelogd onder een gewoon niet-premium account lukt het logischerwijze niet.

Edward

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Bericht 23 november 2019, 13:57

Het probleem ligt dan ook naar alle waarschijnlijkheid aan de instellingen op de computer. Daar wordt het automatisch openen van een nieuw scherm waarschijnlijk door een of andere beveiliging tegengegaan.
De vreemde melding over dat er betaald dient te worden, is gewoon een foute melding, maar komt blijkbaar omhoog omdat het systeem geen raad weet met de blokkade van het nieuw te openen scherm. Dat is dus nog even een puntje voor de technici, maar de 'storing' dient dus opgelost te worden binnen de instellingen op de computer zelf.
.

jgdeheij
male

Bericht 24 november 2019, 16:15

Even opfrissen
Ik log in, mijn naam verschijnt met een P, ik ben dus een premium lid.
ik zoek Daniel Libotte in Amsterdam, legio hits. Ik click, wordt verwezen naar een pagina van Geneanet, U moet premium lid worden.
Een van de reakties was, het ligt aan mijn computer, er is blijkbaar een firewall.
Okay, dan gaan we het proberen op andere devices. Op mijn I-pad, op mijn I-phone en op een volslagen
"vreemde" computer. Allen leiden me naar dezelfde pagina, dat de informatie is voorbehouden aan premieleden
Alle 4 dezelfde firewall ?? Lijkt te veel gevraagd van het goede.
Ik heb een alternatieve verklaring.
Ik heb op 25 november verlenging bevestigd van lidmaatschap, en om 20.00.10 uur betaald per credit card.
Echter, er kwam een melding dat om een mij onbekende reden de betaling niet is doorgegaan. Dus om 20.03.37 uur heb ik volgens mijn credit card afschrift het nogmaals geprobeerd, nu met succes. Een van de volgende dagen bemerkte ik dat het lidmaatschap 2x was afgeschreven. Ik heb terugbetaling gevraagd hetgeen keurig is gedaan en wel op 28 oktober.
Als ik nu mijn historisch betalingsoverzicht bekijk, dan blijkt er 1 betaling te staan en 1 terugbetaling.
Ik denk dan ook dat het een administratieve aangelegenheid is en niet een technische. Per saldo heb ik volgens het overzicht niets betaald, terwijl het wel het geval is.
Ik sta dus te boek als een premielid volgens het scherm, maar lijkt te zijn verwijderd voor deze exercitie.
Allen bedankt voor de reaktie.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Bericht 24 november 2019, 16:30

Allereerst : Uw Premium loopt nog tot 20 november 2021.
De dubbele betaling die U deed op 25 oktober 2019 werd op Uw verzoek terug betaald, anders had Uw Premium zelfs nog gelopen tot 20 november 2022.

Er is verder niets mis met Uw account, want vanuit Uw account kunnen de data die U wilde inzien gewoon gratis en zonder enige melding over Premium worden bekeken. Dat is getest.

Zodra U op een van de vondsten klikt, dient er een nieuw scherm te worden geopend. U heeft nog niet aangegeven of dit wel of niet gebeurt.
Wordt er geen nieuw scherm geopend, maar krijgt U gelijk die melding, dan bent U, of niet ingelogd in Uw account, of het openen van een nieuw scherm wordt tegengehouden door een instelling op Uw computer, waarbij in dat geval de melding fout is.

Graag even een screenshot van het scherm met de melding, zodat er gekeken kan worden naar wat U ziet.
Anders even iemand laten kijken naar de instellingen binnen Uw browser, virusscanner of firewall.

jgdeheij
male

Bericht 24 november 2019, 16:45

Vreemd, ik dacht dat mijn abonnement tot oktober 2020 loopt, niet 2021.
Ik krijg geen pop-up scherm, alleen het originele geneanet scherm.
Ik zal er een expert naar laten kijken, maar ik verwacht er niets van, omdat ik op een computer van mijn dochter, die data-analiste is, noch de documenten, noch een verder pop-up scherm krijg. Dat zijn dan 4 devices met precies hetzelfde resultaat. Allemaal dezelfde firewall ?? Het inloggen gebeurt overigens automatisch en ik check altijd even, voor ik begin of ik goed ingelogd ben.
Met dank voor de spontane reaktie.
Johan de Heij

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Bericht 24 november 2019, 17:16

Voor de einddatum van Uw Premium hier klikken : https://nl.geneanet.org/privilege/history
In de blauwe balk staat de einddatum.

Staat de naam van Uw account wel rechts bovenin het scherm na inloggen, zoals op onderstaande afbeelding ?

jgdeheij.jpg

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Bericht 24 november 2019, 17:21

Ik zal er een expert naar laten kijken, maar ik verwacht er niets van, omdat ik op een computer van mijn dochter, die data-analiste is, noch de documenten, noch een verder pop-up scherm krijg. Dat zijn dan 4 devices met precies hetzelfde resultaat.
Als die devices allemaal door dezelfde persoon ingesteld zijn, dan kan het dus best dat het nieuwe scherm bij géén van alle devices verschijnt, als voor alle devices dezelfde instellingen werden gebruikt.

Ik heb immers op mijn Windows XP en 7-computers, en mijn laptops ook gewoon overal de zelfde instellingen.

jgdeheij
male

Bericht 24 november 2019, 18:46

Geachte heer Deckers,

Ik ben zijn dochter. Ik werk op een chrome op een Mac. Nergens zie ik dat een popup wordt geblokkeerd, voor de zekerheid heb ik Geneanet toegevoegd aan de instellingen onder 'allow popups (zie screenprint).

Daarnaast heb ik de volgende screenprints bijgevoegd:

- 1 van een nieuw tabblad met de paywall. Hierbij een URL https://nl.geneanet.org/premium/?collection=colgnecm1500716&doc=1686264&type=assoc_records&utm_campaign=premium-tunnel&utm_content=assoc_records&utm_medium=site&utm_source=geneanet
- 1 van een link die wèl opent

Ook heb ik heb ik het met safari geprobeerd. Eerst de melding gekregen: je moet eerst inloggen. Uiteraard gedaan, en dan weer die paywall.
Daarnaast heb ik alle cookies weggegooid en een hard refresh gedaan. Ook dit biedt geen oplossing.

Aangezien sommige links wel openen en ik geen tekenen zien van het blokkeren van popups, lijkt het op dit moment dat er wat anders aan de hand is.
Is er nog iets anders wat ik kan controleren aan deze kant?

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet
Tamara, dochter van
Bijlagen
Geneanet screenprint.png
geneanet 2.png
geneanet 3.png

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Bericht 24 november 2019, 18:58

U geeft aan dat sommige links wel openen, maar geeft niet aan of die voorzien zijn van de 'P' van Premium, en om welke links het dan gaat.

Het probleem blijft daarmee wazig, en vanuit hier eigenlijk niet op te lossen, maar feit is wel dat er onder Windows wel gewoon via de account hgdeheij alles kan worden ingezien. hetgeen er op blijft wijzen dat er iets loos is aan Uw kant van de 'verbinding'. Er is dus verder niets mis met de account of de Premium.

Werkt Uw vader ook met een Mac ? En zo niet, met welke Windowsversie en browser ?

Graag ook nog even de route naar de optie vermelden, dus de route via de menu's.

jgdeheij
male

Bericht 24 november 2019, 19:36

Dank voor de reactie.

Mijn vader gebruikt firefox 70.0.1 (64-bit) op Windows 10 home versie 1903. Nog meer informatie nodig? We geven het graag.

Route is via zoek > database doorzoeken en dan in dit voorbeeld Libot + Daniel + Amsterdam en Libotte + Daniel + Amsterdam

Screenprint 4 laat resultaten zien, met P, die leiden tot iets dat wel opent: Zie bijvoorbeeld screenprint 2. Een voorbeeld link die wel opent is dit: https://nl.geneanet.org/archives/ouvrages/?action=detail&book_type=livre&livre_id=159898&page=119&name=LIBOT&with_variantes=0&tk=bdb61e15d115cf4f

Screenprint 5 zijn zoekresultaten, met P, die wanneer wij klikken leiden tot de paywall.
Ik copy hier de link van de bovenste: https://nl.geneanet.org/archives/etat-civil/colgnecm1500716/1686264?preview=YTo1OntzOjM6Im5vbSI7czo3OiJMSUJPVFRFIjtzOjY6InByZW5vbSI7czo2OiJEYW5pZWwiO3M6MTI6Im5vbV9jb25qb2ludCI7czo2OiJIVUJFUlQiO3M6MTU6InByZW5vbV9jb25qb2ludCI7czoxNDoiQW5uZSBGbGlzYWJldGgiO3M6ODoicmVsYXRpb24iO3M6MjE6InNlYXJjaF9yZWxhdGlvbl9zdWpldCI7fWI2YjYyMjkzMTk0YjA4ZWU4MzcwYzBlNDI0NWViZmVh
Zodra we hierop klikken, komt er een redirect die onmiddellijk hierop komt: https://nl.geneanet.org/premium/?collection=colgnecm1500716&doc=1686264&type=assoc_records&utm_campaign=premium-tunnel&utm_content=assoc_records&utm_medium=site&utm_source=geneanet

Ik begrijp dat u het probleem wazig vind, dat geldt voor ons ook!
We hebben verschillende apparaten geprobeerd met verschillende browsers.

Kan ik nog meer aanleveren?

Alvast bedankt,
Tamara (dochter van)

edit: toegevoegd, de link van de zoekresultaten:

https://nl.geneanet.org/fonds/individus/?size=20&nom=Libot&ignore_each_patronyme=&prenom=Daniel&prenom_operateur=or&ignore_each_prenom=&profession=&ignore_each_profession=&nom_conjoint=&ignore_each_patronyme_conjoint=&prenom_conjoint=&prenom_conjoint_operateur=or&ignore_each_prenom_conjoint=&place__0__=Amsterdam&voisinage=&ignore_each_place=&zonegeo__0__=&country__0__=®ion__0__=&subregion__0__=&place__1__=&zonegeo__1__=&country__1__=®ion__1__=&subregion__1__=&place__2__=&zonegeo__2__=&country__2__=®ion__2__=&subregion__2__=&place__3__=&zonegeo__3__=&country__3__=®ion__3__=&subregion__3__=&place__4__=&zonegeo__4__=&country__4__=®ion__4__=&subregion__4__=&type_periode=between&from=&to=&exact_day=&exact_month=&exact_year=&nom_pere=&ignore_each_patronyme_pere=&prenom_pere=&prenom_pere_operateur=or&ignore_each_prenom_pere=&nom_mere=&ignore_each_patronyme_mere=&prenom_mere=&prenom_mere_operateur=or&ignore_each_prenom_mere=&with_parents=0&go=1

en

https://nl.geneanet.org/fonds/individus/?size=20&ignore_each_patronyme=&ignore_each_prenom=&ignore_each_profession=&ignore_each_patronyme_conjoint=&prenom_conjoint_operateur=or&ignore_each_prenom_conjoint=&ignore_each_place=&type_periode=between&exact_day=&exact_month=&exact_year=&ignore_each_patronyme_pere=&prenom_pere_operateur=or&ignore_each_prenom_pere=&ignore_each_patronyme_mere=&prenom_mere_operateur=or&ignore_each_prenom_mere=&nom=Libotte&ignore_each_patronyme=&prenom=Daniel&prenom_operateur=or&ignore_each_prenom=&profession=&ignore_each_profession=&nom_conjoint=&ignore_each_patronyme_conjoint=&prenom_conjoint=&prenom_conjoint_operateur=or&ignore_each_prenom_conjoint=&place__0__=Amsterdam&voisinage=&ignore_each_place=&zonegeo__0__=&country__0__=®ion__0__=&subregion__0__=&place__1__=&zonegeo__1__=&country__1__=®ion__1__=&subregion__1__=&place__2__=&zonegeo__2__=&country__2__=®ion__2__=&subregion__2__=&place__3__=&zonegeo__3__=&country__3__=®ion__3__=&subregion__3__=&place__4__=&zonegeo__4__=&country__4__=®ion__4__=&subregion__4__=&type_periode=between&from=&to=&exact_day=&exact_month=&exact_year=&nom_pere=&ignore_each_patronyme_pere=&prenom_pere=&prenom_pere_operateur=or&ignore_each_prenom_pere=&nom_mere=&ignore_each_patronyme_mere=&prenom_mere=&prenom_mere_operateur=or&ignore_each_prenom_mere=&with_parents=0&go=1
Bijlagen
genea 5 opent NIET.png
Screenprint 4 opent WEL.png

Plaats reactie

Terug naar “Geneanet, technische vragen”