Plaats reactie

gast toegang

joopklavers
joopklavers
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken

gast toegang

Bericht 25 november 2019, 22:00

Van MennotenHave heb ik gasttoegang gekregen. Via mijn emailadres is deze toegewezen aan mijn account "GarzinskaartenDrenthe". Het lukte niet om de toegang te koppelen aan mijn account Joopklavers. Dat moet echter wel.
Wat te doen?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Re: gast toegang

Bericht 25 november 2019, 22:17

U zult de andere gebruiker moeten vragen om U via Uw account joopklavers als gast uit te nodigen.
U kunt het namelijk zelf niet overzetten van de ene naar de andere account.

joopklavers
joopklavers
Stamboom bekijken

Bericht 25 november 2019, 22:28

Oké, maar dat lost de fout niet op. Na het accepteren kreeg ik de melding dat er op het e-mail 2 accounts lopen. Op het scherm stond een knop om een andere account aan te wijzen. Die knop werkt echter niet. Graag oplossen.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Bericht 25 november 2019, 22:36

Geen idee waar U het over heeft !
Als iemand U als gast toegang wil geven tot zijn bestand, dan nodigt hij U uit via één account. Dat kunt U zelf daarna niet naar een andere account overzetten.
Als U als gast wilt worden uitgenodigd via Uw account joopklavers, dan moet U de andere gebruiker vragen om U alsnog via die account uit te nodigen. Daarbij kan hij dat gewoon doen door de naam van Uw account in te voeren, omdat U al een account op Geneanet heeft, en daarom een uitnodiging via e-mail overbodig is. U krijgt dan via Geneanet vanzelf een bericht over de uitnodiging, en kunt die daarna accepteren.

gezinskaartendrenthe
male
Stamboom bekijken

Bericht 26 november 2019, 11:56

Wederom gaat het fout. Ondanks dat ik uitgenodigd op mijn account JoopKlavers kan ik - na acceptatie uitnodiging - alleen inloggen via mijn account GezinskaartenDrenthe. Hierna krijg ik het volgende in beeld:

Uitnodiging verstuurd door mennotenhave
De uitnodiging werd verstuurd naar het mailadres joop.klavers@gmail.com. Andere inschrijvingen hebben ook hetzelfde mailadres. Dank om ons te bevestigen dat de uitnodiging wel degelijk voor deze inschrijving moet gelden.
Van account wijzigen Doorgaan

Van account wijzigen lukt helaas niet want ik kan niet inloggen op mijn account JoopKlavers. Heeeelp.....

joopklavers
joopklavers
Stamboom bekijken

Bericht 26 november 2019, 12:05

Net gebeld met de verzender van de uitnodiging. Die kan geen tweede uitnodiging verzenden want hij krijgt het bericht "Staat al in je contacten".

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Bericht 26 november 2019, 12:06

Als U nogmaals mijn eerdere bericht leest, dan ziet U dat ik daar duidelijk in vermeld dat de andere gebruiker U moet uitnodigen via de naam van de account, en dus niet via Uw e-mailadres.Zie onderstaande afbeelding.
Daar dient hij dus gewoon joopklavers in te voeren.

Uitnodiging contact.jpg

joopklavers
joopklavers
Stamboom bekijken

Bericht 26 november 2019, 12:08

Dat heeft hij gedaan maar dan krijgt hij de melding "staat al in uw contacten".

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Bericht 26 november 2019, 12:13

Hij heeft gelijk : Uw account joopklavers is al gast in zijn stamboom, en dan heeft een tweede uitnodiging geen zin.
Even kijken in de lijst onder 'Gemeenschap' in de menubalk, en 'Contacten'.

U kunt vanaf het hoofdscherm rechtstreeks overschakelen naar de stambomen waar U gast bent. Na inloggen even rechts in het scherm klikken op het grijze pijltje achter 'Andere stamboom', dan opent zich een lijstje van de stambomen waar U staat ingesteld als bezoeker, gast of beheerder, en kunt U de juiste stamboom benaderen. Zie onderstaande afbeelding.

Andere stamboom.jpg

joopklavers
joopklavers
Stamboom bekijken

Bericht 26 november 2019, 12:45

Het lukt me niet, helaas.
Na inloggen even rechts in het scherm klikken op het grijze pijltje achter 'Andere stamboom',
Ik open mijn account joopklavers, log in en zie nergens de tekst 'Andere stamboom'.....
Via Gemeenschap - Contacten het account van MennotenHave geopend, dan zie ik ook niet de tekst 'Andere stamboom'...
Wat doe ik niet goed?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Bericht 26 november 2019, 14:06

U gaat naar de site van Geneanet via www.geneanet.org, dus niet via een andere URL die U wellicht in Uw favorieten heeft staan.
Dan inloggen, en U ziet in het midden van het scherm de personen die U als laatste invoerde of wijzigde, en rechts daarvan datgene wat er op de afbeelding staat.

Overigens kunt U ook op het hoofdscherm komen door links bovenin het scherm op 'Geneanet' te klikken.

joopklavers
joopklavers
Stamboom bekijken

Bericht 26 november 2019, 14:28

Via een klik op 'Geneanet' heb ik het nu wel gevonden. Echter, MenmotenHave staat daar niet bij.
Niet op mijn account 'JoopKlavers' en niet op mijn account 'GezinskaartenDrenthe'.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Bericht 26 november 2019, 14:33

U zoekt dan waarschijnlijk naar de naam van de account, en niet naar de naam van de gebruiker. Zie afbeelding (even op de afbeelding klikken om te vergroten).

Menno.jpg

joopklavers
joopklavers
Stamboom bekijken

Bericht 26 november 2019, 14:56

Dit scherm krijg je niet te zien als je klikt op 'Andere stamboom'. Dan verschijnen er alleen enkele namen en scherm zoals jij me stuurde.....

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Bericht 26 november 2019, 15:06

Ja, maakt dat wat uit ?

Ik laat U expliciet dit schermpje zien, zodat U de relatie kunt zien tussen de naam van de gebruiker en de naam van de account. In het lijstje dient U dus te zoeken naar de naam van de gebruiker.

Overigens heeft de andere gebruiker U slechts ingesteld als bezoeker en niet als gast. Als hij U als gast toegang wil verstrekken, dan dient hij te klikken op 'Gemeenschap' in de menubalk, en vervolgens op 'Contacten' Op het volgende schermpje klikt hij dan op 'Bezoeker' achter Uw naam, en vervolgens op 'Toegangsrechten wijzigen'.

Plaats reactie

Terug naar “Geneanet, technische vragen”