Plaats reactie

Aantal meldingen

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
alfabet
male
Berichten: 10

Aantal meldingen

Bericht door alfabet »

Ik krijg een bericht dat er 261 meldingen zijn. Bij het openen van het bericht zijn er (slechts) 146 resultaten. Waar zijn de andere meldingen terug te vinden ?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864

Re: Aantal meldingen

Bericht door wimdeckers »

Ik heb even navraag gedaan bij de technici. Af en toe wordt de optie namelijk nog aangepast.
Het verschil schijnt te worden veroorzaakt als volgt : door de week heen worden alle vondsten geregistreerd en geteld. Die telling ziet U in de melding. Maar op het moment dat U de meldingen gaat bekijken, kunnen er door andere gebruikers bestanden zijn verwijderd, waardoor meldingen ontbreken, en dus het werkelijke aantal vondsten lager ligt dan in de melding vermeldt.
Voorheen bleven die ondertussen verwijderde personen in de lijst staan, maar leidden ze tot niets. Dat zou dus nu niet meer moeten gebeuren.

Eigenlijk zou dan het vermelde aantal in de melding ook moeten worden aangepast, dus ik ga dat nog even voorstellen aan de technici.

Aanvulling : het is niet mogelijk om vlak vóór de verzending van de meldingen deze nog te ontdoen van reeds verwijderde personen. Dat zou voor de ruim 1 miljoen accounts een te grote aanslag op het systeem betekenen.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”