Plaats reactie

Voorouders simpel opzoeken die Geneanet zelf aangeeft

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
ockeloencasemanl
male
Berichten: 35
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Hoe kan ik simpel mijn voorouders te pakken krijgen die Geneanet al reeds met een V aangeeft in het bestand.
Is dat mogelijk ?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10862
Sorry, maar ik begrijp Uw vraag niet niet.
Om welke V gaat het, en in welk bestand ?
ockeloencasemanl
male
Berichten: 35
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Het is het V tje dat gegeven wordt bij de laatste voorouder(s) die ik heb ingevoerd en waarbij Geneanet zelf al een nieuwe voorouder gevonden heeft.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10862
Als U klikt op dat V'tje, dan opent zich vanzelf een schermpje waarop U verder naar de persoon in het andere bestand kunt verder klikken. Soms zijn het zelfs meerdere vondsten, als er meerdere gebruikers al deze mogelijke voorouders in hun bestand hebben ingevoerd.

Uiteraard de gevonden data alleen zien als leidraad, en niet overnemen alvorens er in de (online) archieven eerst zelf controle op uit te voeren. Met name voorzichtig zijn met data waar bij de bron vermeldt staat dat zij zijn toegevoegd middels een of ander zogenaamd handig medium. Juist die data worden vaak zonder enige eigen controle aan stambomen gekoppeld, met een grotere kans op fouten.

Overigens heeft, in de meeste gevallen, niet Geneanet die voorouders gevonden, maar hebben andere gebruikers deze ingebracht in hun stambomen. Geneanet geeft slechts toegang tot een deels gratis platform waarop genealogen hun stamboom kunnen publiceren, hun data kunnen delen, en elkaar kunnen helpen bij elkaars zoektocht naar voorouders en overige familie.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”