Plaats reactie

overstappen van My Heritage, maar hoe?

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
henk53
henk53
Berichten: 2
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Beste forum,

Al 9 jaar zit ik bij MyHeritage. Al die tijd, ik ben daar een beetje gemakzuchtig in geweest, had ik de gedachte om ermee te stoppen, omdat de kosten bij My Heritage met het jaar hoger worden en ik te weinig met de site doe.
Nu heb ik gezocht naar een andere site en vond jullie alweer een tijdje terug. Alleen het bijhouden door de jaren deed ik steeds op My Heritage. De site bij jullie is dus eigenlijk verwaterd.
Toch stap ik liever over naar jullie en betaal dan 12,50 per kwartaal voor de extra service. Alleen ik zou niet weten hoe en ben ook helemaal niet in het werken met Geneanet op mijn I-Mac thuis. Is er een cursus of zo om te volgen of iemand die me kan bijstaan om over te stappen? Waar begin ik en wellicht weten jullie ook hoe My Heritage op te zeggen? Kan ik een "werksite" hebben op zowel Mac als Microsoft?
Ik hoor graag van jullie.
mvrgr, Henk van der Pol
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Het stamboombestand overzetten naar Geneanet is in principe niet echt moeilijk.
Eerst de stamboom importeren in het offline programma van MyHeritage (Family Tree Builder). Dan va ndaaruit een gedcom exporteren zonder rekening te houden met privacy-filters, en die gedcom importeren op Geneanet.

Als er tevens foto's en documenten aanwezig zijn, dan eerst het speciale programmaatje installeren, en daar dan kiezen voor de versie voor de Mac. Daarna de gedcom uit Family Tree Builder daarmee importeren op Geneanet.

Staat uw stamboom eenmaal op Geneanet, dan maakt het verder niet meer uit of u deze met Windows of Mac benadert.

Hoe uw abonnement op MyHeritage te stoppen : helaas geen idee, maar wellicht dat iemand adners hier daar iets over kan zeggen.

Verder is het programma van Geneanet dermate gebruikersvriendelijk dat er eigenlijk ook geen beschrijving voor nodig is. En mocht u toch eens tegen een probleem aanlopen, dan is het antwoord meestal al wel te vinden op het forum, en zo niet, dan kunt u het probleem gewoon op het forum aankaarten.
henk53
henk53
Berichten: 2
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Beste Wim,

Dank voor je snelle reactie.
Het volgende is voor mij wat lastig. Je schrijft:

Als er tevens foto's en documenten aanwezig zijn, dan eerst het speciale programmaatje installeren, en daar dan kiezen voor de versie voor de Mac. Daarna de gedcom uit Family Tree Builder daarmee importeren op Geneanet.

Er zitten heel veel foto's in, dus dat is noodzaak. Maar over welk speciale programmaatje gaat het hier. Hoe heet het en waar kan ik dat vinden?

Alvast dank.

Mvrgr., Henk
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Als u bent ingelogd op Geneanet, dan klikken op 'Stamboom' in de menubalk, en kiezen voor 'Gedcom importeren/exporteren'. Dan ziet u gelijk rechts op het volgende scherm iets over het versturen van foto's samen met uw gedcom. Daarop klikken, en dan onder de rode knop 'Downloaden voor Windows', klikken op 'macOS' om het juiste programma voor de Mac te downloaden.
Na installatie van dat programmaatje kunt u dan uw gedcom tezamen met de foto's importeren.

Let op : dat kan dus alleen met een gedcom vanuit het offline-programma van MyHeritage !
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Wilt u even het volgende proberen : eerst uitloggen, dan opnieuw inloggen. Vervolgens uw gedcom opnieuw importeren.
tantehell1
female
Berichten: 1
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Hallo Wim. Dat héb ik gedaan...maar tevergeefs. Ik heb me nu nogmaals aangemeld met mijn 2e emailadres en een ander bestand aangeklikt. Ik was nog vergeten te vermelden dat ik bij mijn vorige poging uiteindelijk een mail kreeg met daarin de felicitaties met het publiceren van mijn stamboom. Helaas was die dus nergens te bekennen... Ook dit maal blijft hij weer hangen op 'voorbereiding van uw gegevens'... dus ik zie het somber in :-(
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
De gedcom wederom in uw andere account importeren.
Een nieuwe lege account aanmaken heeft geen zin. Een enkele keer wordt een allereerste gedcom in een lege account gewoon niet verwerkt. Als het goed is nu wél in uw andere account.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Dan is waarschijnlijk de gedcom corrupt.
Ik heb u een privéberichtje gestuurd.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”