Plaats reactie

Nummer achter plaatsnaam.

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
wkleinlebbink
male
Berichten: 8
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Ik kom de laatste tijd tijdens mijn zoektocht langs stamboomsite's tegen dat er achter een plaatsnaam een viercijferig nummer vermeld is. Bijvoorbeeld: Hendrik |ans Abbink geboren 12 februari 1802 Zelhem 1957 Gelderland. Overleden 31 maart 1864 Oosterwijk 1721 Gelderland. Oosterwijk is een gehucht bij Zelhem. Het gaat mij in dit geval met name om de getallen 1957 en 1721. Wat betekenen deze nummers?
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Berichten: 2604
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Heb uw vraag naar het gepaste forum verplaatst
waar men u beter en sneller kan beantwoorden.
mvg, Greta
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10966
Geen idee, want u vermeld de namen van de sites niet.

Het zijn in ieder geval geen postcodes.
wkleinlebbink
male
Berichten: 8
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Hallo.
Ik was inderdaad vergeten om de site te vermelden, maar hier is het adres.
https://gw.geneanet.org/hvanlier1?n=abbink&oc=&p=hendrik+jans
Groetjes Wim.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10966
Voorheen kon men bij de invoer automatisch ook de postcode vermeld krijgen, maar ooit ging dat nummerbestand raar doen, en klopten de nummers niet meer.
Dus het kan zijn dat deze nummers uit die periode stammen, of dat deze gebruiker er zelf een nummer bij heeft gezet.

Voor U hebben die nummers in ieder geval geen enkele functie.
wkleinlebbink
male
Berichten: 8
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Hallo.
Uw mening over de postcode die automatisch werd ingevoerd zou beste eens de reden kunnen zijn voor dit mysterie.
Ik heb de eigenaar van de betreffende stamboom benaderd, maar die heeft geen flauw idee hoe de nummers daar komen, dus die heeft ze er niet bij gezet. De nummers die bij de plaatsnaam staan kloppen overigens niet met de werkelijke postcode, maar omdat, zoals gezegd het systeem raar ging doen zou het een overblijfsel kunnen zijn uit die tijd. Bedankt voor het bericht.
Groetjes Wim.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”