Plaats reactie

Opnieuw beginnen met stamboom..omdat ik de verkeerde gegevens heb weggehaald, of kan ik ergens weer in haken?

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
maarijoo1313
maarijoo1313
Berichten: 88
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Goedemiddag,

IK heb een paar stomme zetten gedaan en ben daardoor gegevens kwijtgeraakt.
Is er een mogelijkheid om ergens opnieuw in te stappen en vandaar weer opnieuw beginnen?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
U bent Premiumlid, en heeft dus de beschikking over automatisch aangemaakte backups.
Daarvoor even klikken op 'Stamboom' in de menubalk, en vervolgens op 'Gedcom importeren/exporteren' en 'Backup terugzetten'. Dan even bedenken welke backup voor u het handigste lijkt, en die terugzetten.

Uiteraard mist u dan wel de laatste aanvullingen, dus u zult even goed moeten kijken of bedenken wat er dan wel en niet in staat.
maarijoo1313
maarijoo1313
Berichten: 88
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Goedenavond,
Dank voor uw bericht.
De nieuwe aanwijzingen lukken echt niet, ik heh een nieuwe wachtwoord aangemaakt ook dat lukt niet.
Nergens kom ik erin.
Word een beetje moedeloos van alles.
Graag nogmaals hulp.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Tja, zodra u uw hele stamboom uit uw account verwijdert, wordt het ingewikkeld om ook maar iets weer terug te zetten, omdat dan bepaalde opties niet meer oproepbaar zijn.

Als u uw stamboom verwijderde om een backup terug te zetten, dan kan ik u mededelen dat de bestaande stamboom geheel wordt overschreven door de backup. Verwijderen is dus niet nodig om een backup terug te zetten.

Verder heeft het wijzigen van uw wachtwoord verder geen effect op de inhoud van uw account.

Inmiddels is de laatste backup van woensdag 15/4/2020 teruggezet in uw account. Hopelijk kunt u daar iets mee.

En wellicht is het handig om, wanneer u ergens vastloopt, eerst even uw vraag hier voor te leggen alvorens u data of hele stambomen gaat verwijderen, etc. Daar is het forum voor bedoeld, en eventueel kunt u als Premiumlid ook nog uw problemen voorleggen middels een contact ticket. Daarvoor klikken op het envelopje links naast uw accountnaam boven in het scherm, en dan klikken op 'Contact ticket'.
maarijoo1313
maarijoo1313
Berichten: 88
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Goedemorgen,
Ik heb nu problemen met inloggen op mijn pc. Dat lukt niet.
Maar op mijn ipad wel.
Is het verstandig om een nieuw account met nieuw wachtwoord te maken?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Nee, het is niet verstandig om een nieuwe account en wachtwoord aan te maken, want dat is dan een kege account zonder stamboom, en zonder Premium.

Als het lukt op uw iPad, dan werkt het ook gewoon op uw PC. Maar dan moet u wel het juiste wachtwoord invoeren, en letten op eventuele kleine en grote letters. Tevens raad ik u aan om uw wachtwoord simpel te houden, dus slechts letters en misschien wat cijfers, maar geen leestekens.

U logt wellicht automatisch in op uw iPad, zodat u uw wachtwoord niet hoeft te onthouden ?
Als u niet weet wat uw wachtwoord is, dan kunt u die resetten.
Laat nog even weten of u uw wachtwoord niet meer weet, dan zal ik even vertellen hoe het te resetten.
maarijoo1313
maarijoo1313
Berichten: 88
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Op de Pc lukt het inloggen niet, is het verstandig om mijn wachtwoord te resetten, en hoe doe ik dat? Of kunt u mijn wachtwoord inzien?
En waar kan ik dan opnieuw resetten op pc of ipad?

Sorry dat ik zoveel vragen heb.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
U mag zo veel vragen stellen als u wilt, dus maak u daar geen zorgen over ;) .

Het beste kunt u even proberen in te loggen op uw PC.
U voert dan de naam van uw account in, en klikt vervolgens op 'wachtwoord vergeten ?' iets daaronder. Als het systeem nogmaals om de naam van uw account vraagt, dan dan weer invoeren en bevestigen.
U ontvangt vervolgens een e-mail met een linkje. Op dat linkje klikken om uw wachtwoord te resetten. Houdt het simpel.
Daarna heeft u weer toegang tot uw account, maar dan met het nieuw ingevoerde wachtwoord.
maarijoo1313
maarijoo1313
Berichten: 88
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Het is gelukt met het nieuwe wachtwoord.
Morgen ga ik verder met mijn stamboom en met ophalen van backup.
Nogmaals dank voor nu👍
maarijoo1313
maarijoo1313
Berichten: 88
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Goedemiddag,
Ik durf het weer aan en heb de backup van woensdag 15 april opgehaald en....ik zie 2 blanco vakken en meer niet
Moet ik nu helemaal opnieuw beginnen🙁?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Even de zoekveldjes recht in de banner gebruiken om een andere persoon te zoeken, en van daaruit verder navigeren.
Er staan ruim 320 personen in uw stamboom op dit moment.
maarijoo1313
maarijoo1313
Berichten: 88
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Goedemorgen,
Ik klik op de banner en op een van de veldjes maar er gebeurd niets.
Vroeger kon ik ook een soa nummer invoeren maar dat werkt ook niet?..
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
U moet niet op de banner klikken, maar de cursor in een van de veldjes plaatsen, en dan de namen invoeren, en daarna de 'Enter-toets' indrukken.
Sosa-nummer werkt alleen in het linker veldje.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”