Plaats reactie

Opnieuw beginnen met stamboom..omdat ik de verkeerde gegevens heb weggehaald, of kan ik ergens weer in haken?

maarijoo1313
maarijoo1313
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken
Goedenavond
Mijn start is nu goed begonnen.
Maar.... op de een of ander manier heb ik gewoon niet door hoe het systeem werkt. Is er een soort handleiding dat ik kan downloaden?
Mijn vorige vraag ging over het invullen van ouders en daar weer de ouders van. Ik vond gegevens maar via de knop...verwerken zag ik niet de regel :.ouders toevoegen. Dus kon ik het niet verwerken.
Bij toeval klikte ik linksboven op het blokje : boom: en opeens kreeg ik alle informatie waar ik om vroeg. Dus ouders van ouders enz.
Ik blij maar daarna bij een ander moment van zoeken was alles weer weg.
Wat gaat er toch mis?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Geen idee wat u doet, want er staan momenteel 8 personen in uw stamboom, en die zijn allemaal terug te volgen vanaf de bronpersoon.

Maar u geeft ook niet aan wie u dan zag en daarna niet meer zag. Kan heel goed zijn dat u af en toe in een stamboom van een andere gebruiker kijkt. Personen die u daar vindt, kunt u niet met een druk op de knop toevoegen aan uw eigen stamboom.

Als u even naar het profiel van de bronpersoon gaat, en dan op 'Boom' in de menubalk klikt, dan ziet u wie er in uw bestand staan. Even klikken op een van de andere personen, en u ziet ook de andere partners van die personen. Dat u niet altijd ziet in de boom wil niet zeggen dat die verdwenen zijn, maar niet alle personen kunnen tegelijkertijd getoond worden in de boom.

Als u op een profiel staat, beweeg dan ook even de cursor over de invoerveldjes rechts in de banner. Klik daar dan eens op 'Lijst van alle personen van de stamboom'. Daar kunt u precies zien wie er op elk moment in staan.

Overigens heb ik twee onbekende ouders ?? alvast verwijderd, want anders loopt u daar later weer vast.

maarijoo1313
maarijoo1313
Stamboom bekijken
Het kwartje is bij mij gevallen, bdankt nog voor uw geduld.
Ik vraag mij alleen nog af hoe ik kan checken of mijn ingevulde gegevens goed zijn.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
U contorleert toch wel de gegevens die u invoert voordat u ze invoert ?
Ik begrijp dan niet waarom u die dan wederom wilt checken.

maarijoo1313
maarijoo1313
Stamboom bekijken
Natuurlijk, maar soms zie ik bv bij het Joods Monument gegevens staan met een opmerking van dat sommige gegevens meer duidelijkheid behoeven, m.a.w.
als iemand meer aanvullingen heeft, dan graag melden.

maarijoo1313
maarijoo1313
Stamboom bekijken
Goedemiddag,
Als ik ouders wil toevoegen en ik klik op bewerken kan ik soms wel en soms niet het icoontje : -ouders toevoegen - zien. Wat doe ik niet goed?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Als u 'Ouders toevoegen' niet kunt zien, dan heeft de persoon al ouders, maar dan ouders ??.
Dan gewoon even naar een van die ouders ?? gaan, en kiezen voor 'Partnerschap bewerken'. Dan kunt u de data van beide personen tegelijk invoeren.

maarijoo1313
maarijoo1313
Stamboom bekijken
Goedemiddag,
Zou u kunnen kijken naar het blokje van mijn vrouw Joks de Beer, waarom ik niet haar ouders kan toevoegen?

maarijoo1313
maarijoo1313
Stamboom bekijken
Goedemiddag,
Zou u kunnen kijken naar het blokje van mijn vrouw Joks de Beer, waarom ik niet haar ouders kan toevoegen?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
U kunt daar geen ouders toevoegen, omdat zij al voorzien is van twee onbekende ouders.
Die zijn toegevoegd op het moment dat u haar broer Cees toevoegde zonder dat de ouders al waren ingevoerd.

U kunt dus geen ouders toevoegen, maar wel de data van de twee onbekende ouders corrigeren. Daarvoor naar een van die onbekende ouders gaan, en dan via 'Partnerschap bewerken' de data van die ouders invullen.

Plaats reactie

Terug naar “Geneanet, technische vragen”