Plaats reactie

Toen en nu

tancremont
male

Toen en nu

Bericht 24 april 2020, 10:51

Kan iemand mij uitleggen hoe de app “Toen en nu” werkt??? Ik ben al een dag aan het proberen om een oude foto (die ik inderdaad vind via mijn locatie) te koppelen aan een nieuwe...
Mooi filmpje op de site (onderaan) die dat uitlegt... maar het werkt niet.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Re: Toen en nu

Bericht 24 april 2020, 11:05

Met de app kunt u als het ware een foto nemen over de oude foto heen.
U vindt een oude foto van een locatie bij u in de buurt. U gaat naar die locatie en maakt met de app opnieuw een foto van wat er op de oude foto staat afgebeeld. Met de app kunt u dat redelijk precies laten overlappen. Zodra datgene dat op de oude foto staat in lijn is met de nieuwe situatie, neemt u de foto.
Daarna kan iedereen zien hoe de locatie is veranderd.

tancremont
male

Re: Toen en nu

Bericht 24 april 2020, 11:16

@wimdeckers Dank voor de reactie... Ik ben niet de handigste in deze dingen, dus: stapje voor stapje.
Ik log in op de app. Via “location” vind ik de (oude) foto van de plaats waar ik mij bevind (er zijn meerdere foto's, maar goed).
Ik klik op de foto en zie die in een nieuw “venster” op mijn iphone.
Onderaan zie ik een rood kadertje met een camera en een “+”. Ik dacht dus in mijn logica dat ik hierop gewoon moest klikken. Maar dan gebeurt er helemaal NIETS... Ik probeerde een korte klik, een lange klik, een dubbele klik... maar geen reactie.
Waar gaat het fout?

fransrip
male
Het is me tot nu toe slechts 2x gelukt om een foto te maken.
Dat rode kadertje lijkt maar zelden te reageren.
Moet je als fotograaf misschien binnen een bepaalde afstand staan van de locatie van de oude foto?
En die 2 keren dat het lukte bleef de app in de upload stand staan voor meer dan een uur. Waarom?

Plaats reactie

Terug naar “Geneanet, technische vragen”