Plaats reactie

DNA van mijn naam voorzien

redzji
redzji
Stamboom : Niet grafisch
Stamboom bekijken
Mijn DNA is wel aan mijn naam in de stamboom gekoppeld, maar op de gepubliceerde lijst staat XX en niet mijn naam.
Bij mijn vrouw staat wel haar naam erbij
Hoe kan ik XX veranderen in mijn naam ?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Wellicht eerst ook de lus in uw stamboom corrigeren. Deze is nu niet in te zien :
Fout
Circulaire referentie in de database: Folchaide (Folchaide van Therouanne).0 van Salzburg is zijn/haar eigen voorouder.

Nu kan niet worden gekeken hoe alles in uw bestand staat ingesteld. De bronpersoon is in ieder geval verborgen, maar ik kan dus niet verder kijken.

redzji
redzji
Stamboom bekijken
Beste Wim Deckers
Voor zover ik in mijn Aldfaer bestand kan zien staat Folchaide maar één keer (dus niet dubbel) in het bestand.
Hoe ik deze fout eruit moet halen heb ik geen idee van
FOUTMELDING:
Circulaire referentie in de database: Folchaide (Folchaide van Therouanne).0 van Salzburg is zijn/haar eigen voorouder.

Wie zou de bronpersoon moeten zijn; ikzelf ?

Ik kom hier niet uit wat te doen
Graag een tip....bij voorbaat bedankt
Reginald Koé

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
De persoon komt juist niet tweemaal in uw bestand voor, maar is wel zo gekoppeld dat er een lus in ontstaat.

Dus bijvoorbeeld : persoon A is de zoon van persoon B, die weer de zoon van persoon C is, waarbij persoon C vervolgens weer de zoon van persoon A is.
Soms is even zoeken hoe die lus zit, want dat kan op vele manieren. Maar als het systeem van Geneanet aangeeft dat die lus er is, dan kunt u er van uit gaan dat die er ook daadwerkelijk is. De foutcontrole van Aldfaer voorziet daar helaas niet in, en geeft geen lussen weer.

Het beste wat u kunt doen is de lijnen vanaf die persoon volgen. Ergens komt u die persoon dan nogmaals in die lijnen tegen.

redzji
redzji
Stamboom bekijken
OK bedankt ge mijn best doen het te vinden

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mocht het niet lukken, dan laat u het maar even weten.

Hopelijk blijft het bij die ene lus, want een eventuele tweede wordt pas zichtbaar als de eerste wordt verwijderd.

redzji
redzji
Stamboom bekijken
Ik kan niet terugvinden waar de foutmelding in geneanet staat

redzji
redzji
Stamboom bekijken
Omdat ik de fout in mijn originele bestand niet kan vinden, heb ik Folchaide helemaal los gemaakt van der ouders

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Dat soort meldingen komen naar boven wanneer u een persoon in uw stamboom zou gaan bekijken.
Zo kwam die naar boven bij klikken op de naam van de bronpersoon.

Uw bestand is nu weer vrij van lussen.

redzji
redzji
Stamboom bekijken
Ja de melding is nu weg.
Wat is in dit geval de bronpersoon. Het gaat mij erom dat mijn DNA niet gekoppeld kan worden aan mijn naam omdat ik in de Gedcom voor Geneanet de nog levende personen uit de Gedcom weg laat. Reden in het verleden problemen met mensen gehad die publiekelijk werden getoond. Kan ik dat omzeilen, dus wel nog levende personen in de Gedcom opnemen en niet tonen. Waardoor mijn naam aan het getoonde DNA gekoppeld kan worden

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Personen weglaten uit de gedcom is niet nodig, zolang u de instelling op Geneanet zelf maar op 'Privé' instelt.

redzji
redzji
Stamboom bekijken
OK bedankt, dan ga ik het bestand nog een keer uploaden met nog levenden personen

Plaats reactie

Terug naar “Geneanet, technische vragen”