Plaats reactie

DNA: linken aan stamboom

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
severeec
male
Berichten: 23
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Dag iedereen,

Bij het nakijken van een verwantschap bij de DNA-matches zie ik onderaan volgende boodschap:
Het DNA van Serge wordt niet geïdentificeerd in uw stamboom. We kunnen de twee genealogieën niet vergelijken om u te helpen bij het vinden van de gemeenschappelijke voorouders (namen en plaatsen die gemeenschappelijk zijn in de twee voorouders).
Hoe kan ik dit DNA-profiel linken aan mijn stamboom?

Alvast bedankt,
Serge
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
De betreffende persoon moet in de stamboom staan vermeld.

Dus u vindt dan wel een overeenkomst met bijvoorbeeld een (verre) neef van u, maar zolang u niet zelf in die stamboom staat vermeld, kan de werkelijke familieband niet worden vastgesteld.
severeec
male
Berichten: 23
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Ik ga hier nog op reageren, voor mocht iemand er ooit nog naar zoeken: de persoon moet in de stamboom staan vóór je de DNA upload doet, dan krijg je een selectiemenu om te koppelen aan die persoon. Achteraf vond ik geen manier meer terug om dit nog te doen. Ik had dus alles er eens afgegooid en opnieuw geupload, toen lukte het wel.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”