Plaats reactie

behoud van sosa-nummer in deelstamboom

lasesp
male
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken
Als ik een stamboom wil maken van de voorouders van bijvoorbeeld mijn grootvader, krijgt hij (oorspronkelijk Sosa-nummer 4) in die nieuwe voorvaderstamboom Sosa-nummer 1. Hoe kan ik er voor zorgen, dat hij daarin zijn eigen nummer 4 behoudt, zijn vader nummer 8 enz.?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Dat kan niet. De sosa-nummering wordt altijd gestart bij de bronpersoon van het overzicht.

lasesp
male
Stamboom bekijken
Dat is erg jammer!
Het zou erg prettig zijn, als daar iets aan gedaan kan worden.
Paul Lasès.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Ik zal het voorstellen, maar het is ingewikkelder dan men zou vermoeden.

Voor ieder overzicht moet er dan een keuze gaan komen om de ingestelde bronpersoon de bronpersoon van de stamboom te laten blijven, terwijl er met de nummering in het overzicht wordt begonnen bij een voorouder van de bronpersoon en diens nummer. Dat zou dan vervolgens bij elk overzicht mogelijk moeten gaan worden, hetgeen een hele grote aanpassing binnen het systeem vereist. En dan is er altijd nog het risico dat op overzichten bij personen een verkeerd nummer verschijnt, omdat men even niet oplette bij de keuze.

Ik ken ook geen ander programma waar dit mogelijk zou zijn (?). Juist waarschijnlijk om bovenstaande.

Ik denk dat het uitschakelen van de sosa-nummering dan een veel snellere oplossing is, dus het niet vermelden van de sosa-nummers in uw overzichten, afhankelijk op welke wijze u die gebruikt , natuurlijk.

lasesp
male
Stamboom bekijken
Dit was mede op verzoek van anderen.
Alvast dank!

Plaats reactie

Terug naar “Geneanet, technische vragen”