Plaats reactie

twee gedcom's combineren

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
iverhaar
female
Berichten: 13
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Ik werk samen met anderen aan twee stambomen.
Met persoon A onderhoud ik GEDCOM-file A en
met persoon B onderhoud ik GEDCOM-file B.
De nummering van de individuen en families in beide files kunnen dus overlappen (en dat doen ze ook).
We gebruiken dus geneanet enkel voor de weergave van deze stambomen, maar niet voor het daadwerkelijk onderhouden van onze database. Dus iedere update van de GEDCOM-file importeren we opnieuw in geneanet voor de interactieve weergave.

Kan ik beide GEDCOM-files combineren onder 1 Premium account?

Hartelijke groet,
Ida
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10964
Als u met combineren samenvoegen bedoelt, dan raad ik u aan om eerst even goed te kijken hoeveel dubbele personen dat zou gaan opleveren. Samenvoegen van personen is weliswaar mogelijk, maar niet zo'n prettig werkje, en het kost gewoon veel tijd.

Waarom werkt u overigens niet gewoon samen binnen Geneanet. Het is op Geneanet mogelijk om met meerdere personen tegelijkertijd aan éen of meerdere stambomen binnen één account te werken.
Er zijn meerdere gebruikers die dat ook doen, waaronder onder meer een aantal heemkundge kringen,
iverhaar
female
Berichten: 13
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Wat bedoelt u met personen samenvoegen?
Tot nu toe zijn de twee stambomen volledig disjunct, dus geen overeenkomende personen.
De ID-nummers zijn overigens wel dubbel. Beide Gedcom-files beginnen gewoon te tellen vanaf 1.
De manier van samenwerken via een Gedcom-file bevalt ons goed; dat willen we op korte termijn niet veranderen.
Nu heb ik twee accounts aagemaakt in Geneanet, een betaalde en een gratis account. Dat vind ik wel lastig, eigenlijk.
groet, Ida
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10964
Als er geen dubbele personen zijn, dan kunt u de beide stambomen gewoon in één account overzetten, maar u gaf dan ook niet aan dat er geen dubbele personen waren, en dus gaf ik gewoon een advies wat bij uw vraagstelling juist was.

Die nummering betreft de sosa-nummering vanaf de binnen de account ingestelde bronpersoon. Als u een tweede stamboom in een account importeert, dan verdwijnt automatisch die nummering in die stamboom, daar er binnen één account ook maar één persoon als bronpersoon kan worden ingesteld.
Dat die nummers nu overlappen is dus ook niet van belang.

Ik wil u nog wel even waarschuwen dat het eventueel later overzetten van één van de stambomen naar een andere account of ander programma altijd voor problemen zorgt.
Indien u nu al weet dat de stambomen altijd tezamen in één account zullen blijven, is het verder geen probleem om ze in één account te plaatsen.
iverhaar
female
Berichten: 13
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Vandaag geprobeerd een tweede stamboom te importeren in mijn geneanet account. Er zijn in de nieuw geïmporteerde stamboom geen dubbele personen met de al aanwezige stamboom. Toch is mijn initiële stamboom helemaal verdwenen. Combineren van meerdere stambomen in 1 account is dus niet mogelijk. Ik moet dus blijven werken met 2 verschillende accounts. Jammer !!!
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10964
Dat kan dus wel gewoon.

Noemt u eens een naam in de stamboom die volgens u verdwenen is ?

Ik vermoed dat u bij de import niet heeft gekozen voor 'Gegevens toevoegen' (?).

U kunt, als Premiumlid, uw oude bestand simpel terugzetten door te klikken op 'Stamboom' in de menubalk, en vervolgens te kiezen voor 'Gedcom importeren/exporteren', en 'Backup terugzetten'. Daar dan de juiste backup kiezen om terug te zetten.

U kunt daarna nogmaals de tweede stamboom importeren, maar kies dan voor 'Gegevens toevoegen'.

Ik heb u in de eerdere berichten al gemeld wat er wel en niet kan, maar meerdere niet aan elkaar verbonden stambomen zijn dus wel mogelijk.
iverhaar
female
Berichten: 13
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Dit is inderdaad de oplossing. Hartelijk dank!
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”