Plaats reactie

uitnodigen gast

gdevriese
gdevriese
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken
Klopt het dat men nu moet lid zijn om zelfs als gast die uitgenodigd is uw stamboom te bekijken.
Dit was vroeger toch niet zo.

Devriese Geert

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Nee, u hoeft geen Premium af te sluiten om gasten uit te nodigen.

Waar denkt u dat gelezen of gehoord te hebben ?

gdevriese
gdevriese
Stamboom bekijken
Nee ik bedoel geen premium maar' je moet je wel lid maken

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Gasten dienen inderdaad een eigen account op Geneanet te hebben. Via die account kunnen zij dan toegang krijgen tot de private data in uw stamboom. U zult hopelijk begrijpen dat het niet op een andere manier mogelijk is, want allerlei vervelende individuen zouden dan ook weleens toegang kunnen krijgen wanneer andere programma's van een van uw gasten gehackt wordt. Er is nog geen enkel geval bekend van een gehackte Geneanetaccount, dus dat is de veiligste manier.

Overigens was het altijd al noodzakelijk om als gast een eigen account te hebben, dus er werd niets veranderd.

tim1962
male
Stamboom bekijken
Andere vraag over hetzelfde onderwerp. Van een ander lid kreeg ik per mail een uitnodiging om haar stamboom als gast te bekijken. Als ik op de link klik, krijg ik de melding:

Geneanet is momenteel onbereikbaar omwille van technische redenen. Graag even geduld. (zie link)

https://nl.geneanet.org/contacts/invitation/request/056de72c8d6bfadd7092f4950c9922835b1931c53ac2fbed02b80247243dd6f0?base=cathy46

Wat nu te doen (een dag wachten helpt niet, de melding keert steeds terug...)

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Dat ligt of aan uw browser of aan de snelheid van uw internet.

Als u Edge gebruikt, dan een andere browser kiezen, want Edge is meer met haar eigen bezigheden bezig dan met uw interntbezigheden.

Controleer ook even de internetsnelheid met behulp van een speedtest (even op googelen).

tim1962
male
Stamboom bekijken
Beste Wim,

Dank voor uw snelle reactie.

Ik heb het de afgelopen dagen reeds in meerdere browsers geprobeerd op meerdere momenten, bovendien heb ik zeer snel internet en heb ik dit probleem verder nooit. Ik denk daarom dat er een ander probleem speelt, wilde bij u checken of dit wellicht vaker voorkomt. Ik zal mijn contact vragen nogmaals een link te sturen, om te kijken of het dan alsnog lukt. Ik zal de uitkomst hier melden.

Met vriendelijke groet, Teun

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Wat is de naam van de account die u uitnodigde ?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
En providers bieden u snel internet aan, maar altijd tot max...
Die maximumsnelheden worden in deze tijd van thuiswerk e.d. echt niet gehaald. Een speedtest doen is echt geen overbodige luxe, want ik weet dat die foutmelding onder andere verschijnt zodra de internetverbinding (tijdelijk) te traag is).

tim1962
male
Stamboom bekijken
Snelheid is nu 255 Mbps. Weer dezelfde melding.

Account van de uitnodiging is "cathy46".

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Ok, dan heeft u dus geen probleem, maar werd u dubbel uitgenodigd, want zij staat al als contact in uw contacten.
Uitnodigen kan maar één keer. Bij het volgen van het linkje volgt die foutmelding, welke overigens een aangepast zou moeten worden.

tim1962
male
Stamboom bekijken
Beste Wim,

Cathy46 staat inderdaad bij mij als gast (zij kan mijn recente gegevens bekijken), maar ik nog niet bij haar. En dat was ook de bedoeling. Als ik nu naar haar stamboom ga heb ik rechten als bezoeker en niet als gast.

Heb inmiddels nog enkele pogingen gedaan op de browsers Firefox, Edge en Brave (laatste versies), en ook Adblocker uitgeschakeld. Helaas zonder resultaat.

Groeten, Teun

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
U kunt dan ook dat bezoeker zelf niet aanpassen. Dat moet zij vanuit haar eigen account instellen op gast.

U kunt blijven klikken op dat linkje tot u een ons weegt, maar dat gaat dus nimmer resultaat opleveren.

tim1962
male
Stamboom bekijken
Beste Wim,

Dat zal ik dan maar niet doen :)

Ik was in de veronderstelling dat ik een link van haar had gekregen met een uitnodiging, en dat ik door te accepteren werd toegelaten als gast. Zo heb ik het ook bij haar gedaan, en dat werkte wel. Blijkbaar zit het toch anders... (moet zij mij gastrechten geven)

Ik neem contact op met haar. Bedankt voor de hulp en fijne dag verder.

Groeten, Teun

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Je kunt iemand uitnodigen als bezoeker, gast en beheerder. Zij heeft je dus blijkbaar als bezoeker uitgenodigd, maar kan dat bij haar onder 'Contacten' eenvoudig aanpassen.

Plaats reactie

Terug naar “Geneanet, technische vragen”