Plaats reactie

jpg bestanden

ajharkes1
female
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken

jpg bestanden

Bericht 26 maart 2021, 00:13

Hallo allen,
Dankzij een studentaanhuis ben ik alles kwijt van mijn stamboom en al het materiaal( foto's van aktes etc) in Aldfaer. Ooit heb ik een gedcom geplaatst in Geneanet. Dat was in 2012. Al mijn werk na 2012 tot december 2020 is foetsie. Bestanden herstellen via Easeus geeft nog niet het gewenste resultaat.
Ik zie echter binnen mijn Geneanet een vermelding van mijn toen ook geexporteerde jpg bestanden. Ik krijg deze bestanden echter niet zichtbaar.
Zijn deze bestanden beschikbaar via Geneanet en zo ja hoe krijg ik deze zichtbaar? Mijn boom , met aktes( jpg bestanden) loopt terug tot 1480.

Daarnaast probeer ik een gedcom te exporteren vanuit Geneanet naar Aldfaer. Dat lukt wel, maar Aldfaer herkent het bestand niet. Aldfaer heeft problemen lees ik met de laatste versie, maar ik heb de vorige versie gedownload.
Hopelijk heeft iemand het verlossende antwoord

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
De gedcom die u exporteert uit Geneanet staat altijd in de vorm van een ZIP-bestand. Dat ZIP-bestand dient u eerst uit te pakken voordat u het als gedcom kunt inlezen in een ander programma.
Daarvoor houdt u de cursor boven de naam van het ZIP-bestand, en klikt u op de rechtermuisknop. Vervolgens kiezen voor 'Bestanden uitpakken' of iets soortgelijks. Er verschijnt daarna een nieuwe map met dezelfde naam als het ZIP-bestand, en in die map staat een bestandje genaamd 'base.ged'. Dat bestandje kunt u inlezen in andere genealogische programma's.

Let op : een gedcom bevat nimmer afbeeldingen , dus geen foto's en/of documenten.

Er bevinden zich op Geneanet overigens ook geen foto's en/of documenten in uw mappen 'Uw documenten en foto's' en 'Uw gedeelde documenten'.

ajharkes1
female
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken
Wim Deckers
Dank je wel voor dit antwoord. Ik ga nogmaals proberen te exporteren en uit te pakken, hoewel ik dit al had gedaan en niet lukte.
Bij de JPG bestanden staan wel omschrijvingen. Suggestie voor mij is om dit alles opnieuw te zoeken.
Weet jij toevallig of Aldfaer mijn informatie aldaar op hun server heeft staan? En dat zij dit kunnen herstellen?
Paar jaar terug wanneer ik Aldfaer opende, kwamen er via My Heritage suggesties binnen mijn Aldfaer met een blauw icoontje of zoiets.
My Heritage kan ik ook gaan openen, maar dat kost mij heul veul Euro's.
Volgende vraag? Hoe kan ik binnen Geneanet WEL foto's cq materiaal toevoegen?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Aldfaer is een offline programma. De bestanden staan dus op uw computer en niet ergens op een server. Als u dan dus een probleem met uw computer heeft, en verder nergens anders een bruikbare backup, dan is dat echt een probleem. En al zeker als u daarnaast ook geen aantekeningen op papier heeft.

Op Geneanet heeft u, zoals ik al aangaf, geen foto's of documenten. Vanuit Geneanet zijn er dus ook geen foto's of documenten te exporteren. Daarnaast bevat uw bestand op Geneanet inderdaad alleen de data die u tot 5/1/2012 invoerde.

Waar ziet u die jpg-bestanden ? : Bij de JPG bestanden staan wel omschrijvingen.

Afhankelijk van hoeveel data u mist zie ik twee opties :
- uw stamboom op MyHeritage voor veel geld loskopen en overzetten naar Aldfaer of Geneanet (gratis ongeacht het aantal personen),
- uw verlies aan data accepteren en de draad op Geneanet weer oppakken en uw stamboom dus deels opnieuw uitzoeken en opbouwen.

Plaats reactie

Terug naar “Geneanet, technische vragen”