Plaats reactie

PDF bestanden

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
jokescheveningen
female
Berichten: 1
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Vanuit geneanet kan je PDF-bestanden aanmaken van bijv. grafische stamboom.
Ik sla dit PDF-bestand op via "mijn media en documenten" in geneanet.

Zodat mijn familieleden gewoon op een regel in een persoonsfiche kunnen klikken om dat pdf-bestand te openen.
(ik heb een linkregel aangemaakt, die op iedere fiche verschijnt)

Mijn familieleden kunnen uiteraard niet omgaan met al die keuzes in Geneanet.

MAAAAR geneanet opent mijn pdf-bestand van de stamboom alsof het een foto is, en dus zijn alle namen ONLEESBAAR en kan je er niks mee.!!!!

HOE KAN JE het regelen DAT GENEANET HET PDF_BESTAND OPENT ZOALS HET HOORT MET ACROBAT_READER????

Hoor graag van iemand, want ik vindt het nogal een blamage dat dat niet gaat, terwijl je via Genenat zelf allerlei PDF-files kunt aanmaken.

Dank!
Henk van Uden
[e-mai; verwdijderd !]
zie voorbeeld:
https://gw.geneanet.org/jokescheveningen_w?lang=nl&pz=stamhouder&nz=backers+huijsen+ned.&p=stamhouder&n=backers+huijsen+ned.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10962

Re: PDF bestanden

Bericht door wimdeckers »

U linkt zo ongeveer, of probeert dat in ieder geval, om alles naar elders door te linken, zelfs naar profielen die geen persoonsdata bevatten, maar stukjes geschiedschrijving of tijdlijnen. Dat is uiteraard niet de bedoeling van het programma. Wellicht dat u beter ergens een eigen website kunt openen, want wat u thans doet blijft geheid voor onnodige problemen (volgens u althans) zorgen.

Geneanet is daarnaast geen programma als Adobe Acrobat, en PDF-bestanden worden derhalve ook niet op dezelfde manier geopend, maar behandeld als afbeeldingen.

U gebruikt daarnaast Geneanet op een heel vreemde manier, waarvoor het programma niet is bedoeld, en waardoor uw stamboom er ook niet overzichtelijker op wordt.

Tevens verzoek ik u voortaan het gebruik van grote letters op plaatsen in de tekst waar zij grammaticaal niet horen achterwege te laten. Dat staat niet alleen erg schreeuwerig, maar maakt de teksten voor mij persoonlijk vrijwel onleesbaar.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”