Plaats reactie

Stambomen vergelijken van DNA verwanten

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
willyvc
willyvc
Berichten: 4
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Momenteel wordt er automatisch door geneanet enkel naar gemeenschappelijke voorouders gezocht indien de DNA relatie tevens de bron van de stamboom is. Dat wordt dan aangeduid met "ja" op de pagina "lijst van DNA verwantschappen".
Ik vond meerdere relaties terug met andere door geneanet aangebrachte DNA verwanten, die niet de bron van de stamboom zijn, door mijn stamboom te vergelijken met de funktie "uw stamboom vergelijken" onder de tab "Zoek" .

Het zou handig zijn dat dan ook op de pagina "lijst van DNA verwantschappen" ook "ja" zou staan bij gemeenschappelijke voorouders gevonden. Dat zou handmatig kunnen of ...

Geneanet zou een funktie kunnen voorzien dat men deze vergelijking kan starten vanaf "lijst van DNA verwantschappen" en indien er een verwantschap wordt gevonden met de DNA relatie deze zou getoond worden zoals voor de "bron van de stamboom" en ook "ja" ingevuld?

Graag uw reactie, waarvoor reeds dank.
pjdewit
male
Berichten: 3
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Eens met deze reactie. Het levert bij mij een lijst met DNA verwanten op met alleen "neen" in de kolom met gemeenschappelijke voorouders. Dit terwijl er toch echt gemeenschappelijke voorouders zijn. Ik begrijp eigenlijk niet goed wat de toelichting betekent " [naamdna verwant] is niet de bron uw stamboom: we kunnen niet zoeken naar gemeenschappelijke voorouders". Het zou toch wel erg toevallig zijn als 2 verschillende stambomen op geneanet exact dezelfde individu als bron (beginpunt?) hebben?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10957
Er volgt binnenkort een update binnen de optie DNA. Daarin zal ondermeer de methodiek waarmee gekeken wordt naar de verwantschappen worden aangepast.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”