Plaats reactie

Stamboom importeren met Gedcom

svanderhoeft
female
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken
Ik heb een stamboom gemaakt voor mijn kleinkinderen vanuit hun moeders kant , maar die stond op my heritage. ik wil weten of ik vanuit de Gedcom die ik maakte deze op Geneanet kan zetten,? mijn kleinzoon heeft juist een account aangemaakt op zijn naam. Ik heb zelf een account op Geneanet onder de naam Vanderhoeft Sylvia maar ik verbind hun stamboom liever niet aan die van mijn omdat het voor hun moeilijker zou zijn om dan personen te vinden. Het grootste deel van hun stamboom is in UK en die van mij in België/
Mvg

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Overzetten van MH naar Geneanet kan middels een gedcom, maar doe dat altijd via hun offline programma Family Tree Builder, en zeker als u ook afbeeldingen bij de personen heeft ingebracht.
Dan de een gedcom uit Family Tree Bulder exporteren zonder enig filter, en importeren op Geneanet.

Als u ook afbeeldingen wilt overzetten, dan het speciale programma downloaden : https://nl.geneanet.org/product/upload
Daarna dat programma opstarten, inloggen en de gedcom versturen. Dat kan alleen vanuit een offline programma.

svanderhoeft
female
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken
Ik heb hierover nog 2vragen:
moet hij dan eerst een stamboom starten ? ( hij heeft een account gemaakt )
en moet hij mij dan uitnodigen om zijn stamboom te bekijken als gast of als familie ?vooraleer ik de gedcom kan exporteren naar hem
??

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Nee, hij hoeft niet al een stamboom te hebben in zijn account. die importeert hij immers midde4ls de gedcom.

U kunt accounts of stambomen op Geneanet niet met elkaar verbinden.

U hoeft geen gast te zijn. U stuurt de gedcom als bijlage bij een normale e-mail aan hem toe, en hij kan die dan importeren in zijn account.

Plaats reactie

Terug naar “Geneanet, technische vragen”