Plaats reactie

gat in stamboom en persoon verwijderen

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
mariavanhex
female
Berichten: 3
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Beste,
Ik help een dame met het opmaken van haar stamboom. Zij heeft een stuk stamboom gemaakt van heden tot 1750 Dan kent ze weer een heel deel van 1600 tot vroeger. Is het mogelijk in dezelfde stamboom verder te werken met het stuk vanaf 1600 zonder dus verbinding te hebben met het stuk van 1750 tot nu.

Verder heb ik een probleem met het verwijderen een persoon die dubbel vermeld staat of omdat die persoon op de verkeerde plaats staat. Hoe los ik dat op. Wat ik hieronder als oplossing vond begrijp ik niet.

Stamboom online Expert (GeneWeb)Voorbeeld : een dubbel werd aangemaakt voor Susan Leech, echtgenote van John Baxter.Klik op de link “Toegang beheerder” in de linker kolom en breng dan uw inschrijvingsnaam en wachtwoord in om gekoppeld te zijn als “Beheerder”.Breng dan naam en voornaam in van de dubbele persoon in het zoekveld, en selecteer de optie “voornaam/naam”, en klik dan op “OK”. 

Waar lees ik best een soort handleiding van geneanet?
Vriendelijke groeten en alvast heel veel dank voor de energie die u in geneanet steekt en de vriendelijkheid waarmee u alle vragen beantwoordt
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10858
Om een nieuwe tak in te voeren gaat u naar een willekeurig profiel, en klikt u op 'Menu' geheel links in de banner. Dan in het menu dat dan verschijnt klikken op 'Een familie aanmaken.

Geen idee waar u die blauwe tekst gevonden heeft, maar die kunt u gevoeglijk vergeten. Ik verwacht niet dat u daarmee ook maar iets kunt oplossen.

Bij problemen rondom personen altijd de namen van de personen vermelden, zodat er gericht gekeken kan worden naar de situatie. De ene situatie is namelijk de andere niet.
Mocht de betreffende persoon onder de privacy vallen, dan de namen doorgeven middels een privébericht. Daarvoor klikken op mijn naam links van dit bericht, en dan kiezen voor 'Een mail versturen'.
ibauwens
female
Berichten: 5
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Ik zal in de toekomst zeker personen vermelden om u de mogelijkheid te geven duidelijk te kunnen antwoorden.
In dit geval lijkt me dit niet nodig.
Dank voor uw antwoord op mijn vraag : De dame die ik help heeft een stuk stamboom gemaakt van heden tot 1750. Dan kent ze weer een heel deel van 1600 tot vroeger. Is het mogelijk in dezelfde stamboom verder te werken met het stuk vanaf 1600 zonder dus verbinding te hebben met het stuk van 1750 tot nu. U antwoordde het volgende :

Om een nieuwe tak in te voeren gaat u naar een willekeurig profiel, en klikt u op 'Menu' geheel links in de banner. Dan in het menu dat dan verschijnt klikken op 'Een familie aanmaken.


Mijn vraag is dan nog : kan ik later beide delen aan elkaar hangen?

Wat zou ik zonder de hulplijn zijn!!!!!!!
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10858
Ja, u kunt via die optie een losse tak invoeren, en wel vanaf elke willekeurige persoon die u maar wilt.

Als de tak vanaf 1600 op een bepaald moment de ouders van de oudste van de tak vanaf 1750 bevat, dan kunt u de oudste van de tak van 1750 koppelen aan die ouders in de oudere tak, waarmee u dus gelijk beide takken met elkaar verbindt.

Tijdens het invoeren van de oudere tak kan het ook zijn dat er een melding volgt van het systeem als er al iemand is met dezelfde namen als de persoon die u op dat moment invoert. Die melding nimmer negeren, want dat zou de koppeling tussen de takken kunnen zijn (hoeft niet altijd, maar zou kunnen).
mariavanhex
female
Berichten: 3
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
beste,
om een tak bij te voegen ga ik naar menu en dan familie aanmaken
miijn vraag is nu : kan ik zo meeer dan 1 tak aanmaken en die verschillende takken dan later aan elkaar linken (in de veronderstellling dat ik de link vind)
graag verdere info aub
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10858
Ja, u kunt meerdere losse takjes aanmaken. Eigenlijk zo veel als u maar wilt.

Later de takjes koppelen, zodra een link wordt gevonden, kan uiteraard ook. Alles wat u invoert op Geneanet is immers ook altijd te corrigeren of verwijderen.

Het is alleen de vraag op welke manier de takjes dan gekoppeld dienen te worden, maar komt tijd... komt raad.
edwardn
edwardn
Berichten: 1559
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
wimdeckers schreef: 28 juni 2021, 12:45 Ja, u kunt meerdere losse takjes aanmaken. Eigenlijk zo veel als u maar wilt.

Later de takjes koppelen, zodra een link wordt gevonden, kan uiteraard ook. Alles wat u invoert op Geneanet is immers ook altijd te corrigeren of verwijderen.

Het is alleen de vraag op welke manier de takjes dan gekoppeld dienen te worden, maar komt tijd... komt raad.
Ik deed het voor een vriend op deze manier. Andreas Colombon is mogelijk gelinkt met Jean Colombon.
In het profiel van Andreas bij Aantekeningen plaatste ik de link naar het profiel van Jean met de mededeling: "mogelijk gelinkt aan Jean". En andersom bij Jean deed ik hetzelfde met een link naar Andreas. Zo hoef ik niet te zoeken als ik de link tussen de twee in de toekomst zou vinden.

Edward
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”