Plaats reactie

Opzoeken personen zonder link in stamboom.

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
coomanschris
male
Berichten: 8
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Bij het nakijken van de stamboom kan er misschien ook gezocht worden naar personen die geen link meer hebben met de stamboom. vb. Een huwelijk of geboorte wordt verwijderd. De getuigen of doopmeters blijven in de stamboom staan zonder connectie.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10957
Als u middels de veldjes rechts in de banner zoekt op een achternaam, dan volgt er een scherm met alle takjes van personen met die achternaam. Daarin is goed te zien wie er 'alleen voorstaat'.
coomanschris
male
Berichten: 8
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Diegenen die er "alleen voorstaan" kunnen wel peter of meter zijn zonder dat er een andere verbinding is met iemand van de stamboom, dus er is geen verdere familie bekend. Het komt het meeste voor bij de oudste personen in de stamboom. Mij is het te doen om de personen die geen connectie hebben. vb. huwelijk: "link tussen deze personen verwijderen". Personen worden niet verwijderd en kunnen als niet verbonden in de stamboom blijven vermeld worden.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10957
Geen idee wat u bedoelt... want in alle gevallen staan de 'alleenstaande' personen in die overzichten van de takjes vermeld. Of het nu gaat om getuigen 9e.d.) of andere personen.
Dus mijn antwoord blijft ongewijzigd.
coomanschris
male
Berichten: 8
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Waar ik naar opzoek ben is een manier om de personen te vinden die in de stamboom vermeld staan, maar waar geen ouders of kinderen van bekend zijn of die niet vermeld staan als getuige of doopouder van iemand. Dus wanneer die persoon opgevraagd wordt zijn er rechts in het vakje Persoon bewerken GEEN relaties vermeld.
Kan je mij misschien de juiste plaats van "de veldjes rechts in de banner" opnoemen. Is dat "lijst van alle namen" of "lijst van alle personen van de stamboom" of een andere zoekplaats. Ik heb ook nog geen takjes gevonden.
Bijlagen
persoon zonder link in stamboom.JPG
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10957
Voer eens 'Jordens' in in het veldje voor de achternaam rechts in de banner. Dan ziet u precies wat ik bedoel.

Verder is er geen optie om losse personen, niet zijnde getuigen en dergelijke, op te zoeken.

Op zich is het ook niet zo ernstig als er wat losse personen rondzwerven in uw bestand, want ze staan niemand in de weg, en mocht u eens de persoon als nieuwe persoon aan iemand anders koppelen, dan geeft het systeem een melding, omdat er al één of meerdere personen met de zelfde namen in uw bestand staan vermeld.
coomanschris
male
Berichten: 8
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Het kan misschien aan mij liggen maar ik zie bv: voor de naam Jordens geen verschil tussen Marcel (los persoon) en Egidius (getuige bij huwelijk).
Het is natuurlijk geen ramp dat er een paar ghosts ronddwalen in mijn stamboom, maar opgeruimd staat netjes. Ik probeer ook regelmatig om alle getuigen, peters, meters en dergelijken te plaatsen in de familie. Alvast bedankt voor uw hulp.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10957
Het kan misschien aan mij liggen maar ik zie bv: voor de naam Jordens geen verschil tussen Marcel (los persoon) en Egidius (getuige bij huwelijk).
Ik heb ook nergens aangegeven dat er een verschil zichtbaar zou zijn, maar alleen dat u op die wijze losse personen zou kunnen terugvinden.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”