Plaats reactie

contacten uitnodigen

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
alexveltrop
alexveltrop
Berichten: 4
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Hallo,
ik weet hoe ik contacten kan uitnodigen.. maar..
als ze geen lid zijn Geneanet.. hoe kan ik ze dan laten zien, of en waar ze op mijn stamboom te zien zijn?
Voor zover ik zie, moet ik mijn inlog en password meegeven.
Is er een andere manier?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10964
Als u weet hoe u contacten kunt instellen, dan weet u ook dat u niet uw inloggegevens hoeft mee te sturen. Dat is tevens zeer onwenselijk, daar u daarmee uw contacten de volledige toegang tot uw account geeft, als beheerders.

In plaats van de naam van een account, voert u bij de uitnodiging het e-mailadres in van de persoon die u wilt uitnodigen. Zij krijgen dan een e-mailbericht met uw uitnodiging, en kunnen na het volgen van het linkje een (gratis) account aanmaken.
alexveltrop
alexveltrop
Berichten: 4
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
hoi,
dat is een moi antwoord.. dat wist ik niet, word ook niet bij de uitnodiging vermeld..
kan misschien mensen ook afschrikken, dat lid worden.
maar ik kan wel wat met deze info.. dank.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10964
In het invoerveldje staat toch duidelijk vermeld : Account Geneanet of mailadres.

Ik zie overigens niet in waarom het dan mensen zou afschrikken om lid te worden (?).
De eerste reden om een account te openen op Geneanet zal immers toch altijd het opstellen en onderzoeken van de stamboom zijn. Contacten uitnodigen zal pas een veel later iets zijn, en Geneanet is geen chatbox, dus contacten uitnodigen is nu niet echt een prioriteit, maar een welkome bijkomstigheid.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”