Plaats reactie

stamboom afdrukken

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
danielsaey
male
Berichten: 2
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken

stamboom afdrukken

Bericht door danielsaey »

Hoe kan ik mijn volledige (= alle personen) stamboom afdrukken?
samvi
male
Berichten: 24
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Ik was eigenlijk al een tijdje manueel bezig een excel aan het opmaken maar dat is gewoon enorm tijdrovend en onpraktisch.
Ben dan ook blij dat er een alfabetische lijst voorzien is in Geneanet.

Mijn vraag : Is het mogelijk om een afdrukoptie te voorzien voor de lijst van namen in de stamboom?

Op termijn plan ik om na correcties en checks deze lijst over te maken aan het rijksarchief. Ze doen dan wat ze ermee willen maar kan een goede basis zijn als aanvullend materiaal voor toekomstige (generaties) onderzoekers. Ik laat ook alles staan op Geneanet.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10963
Er is geen optie om een lijst van alle personen met bijbehorende data af te drukken. De reden hiervoor is om te voorkomen dat men eens per ongeluk ongewenst een afdruk van honderden pagina's maakt.
Uw eigen bestand bevat al ruim 6.000 personen, hetgeen, indien één persoon op één regel zou staan, al zou leiden tot ruim 120 pagina's. Elke regel meer aan data per persoon en lege regels tussen de personen, leidt dus steeds tot ruim 120 pagina's meer.

Het lijkt mij dan handiger om het archief een gedcom van uw bestand te sturen. Wellicht kunnen zij dat zelf na importeren omzetten in een handzame index.
samvi
male
Berichten: 24
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Bedankt voor de tip Wim!
figofreak
male
Berichten: 2
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken

Re: stamboom afdrukken

Bericht door figofreak »

Dat wil ik ook wel weten...
Kwestie van uiteindelijk een volledig overzicht te hebben van wat er al inzit..
Best met alle datums erbij.. Want nu loopt men verloren tussen altijd dezelfde voornamen..
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10963

Re: stamboom afdrukken

Bericht door wimdeckers »

Ik heb even zelf het zoekveldje rechts boven de onderwerpen gebruikt, en zie daar een zelfde vraag, dus de boel maar even samengevoegd

Nu lijkt het wellicht enigszins overdreven voor 80 of 300 personen om géén afdrukoptie voor alle personen te hebben, maar kleintjes worden groot, en dat geldt ook voor stambomen.

Het is ook beter voor het milieu om juist dat soort onnodige overzichten niet middels één druk op de knop te kunnen afdrukken.
Onnodig, omdat u op ieder moment alle namen in uw stamboom ook gewoon op uw scherm kunt oproepen, per tak op naam, op naam op alfabetische volgorde van de voornamen, alle personen in uw bestand, en zo meer...
figofreak
male
Berichten: 2
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken

Re: stamboom afdrukken

Bericht door figofreak »

u zegt het goed.."per tak". Maar een "algemeen overzicht" is zelfs op het scherm niet op te roepen.. zelfs niet voor zo'n kleintje van mij, met ocharme 250 namen..
Ik veronderstel dat ik niet alleen ben die met het probleem zit van teveel dezelfde namen en voornamen.. waarbij je enkel via de geboortedatums kan opmaken wie waar ergens in de boom thuishoort..
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10963

Re: stamboom afdrukken

Bericht door wimdeckers »

U heeft blijkbaar mijn laatste reactie niet geheel uitgelezen, want dit staat daar toch heel duidelijk : Onnodig, omdat u op ieder moment alle namen in uw stamboom ook gewoon op uw scherm kunt oproepen, per tak op naam, op naam op alfabetische volgorde van de voornamen, alle personen in uw bestand, en zo meer...

Dus niet alleen per tak.

Op ieder scherm binnen uw stamboom kunt u deze lijsten vinden, onder andere door uw cursor over de zoekveldjes rechts in de banner te bewegen.

Wellicht wat vaker de onder werpen op het (technisch) forum volgen, want vrijwel alle vragen en problemen zijn daar al (meerdere malen) voorbij gekomen.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”