Plaats reactie

familiekroniek

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
jannoel
male
Berichten: 25
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken

familiekroniek

Bericht door jannoel »

waar kan ik gegevens vinden hoe ik een familiekroniek kan maken.
Als ik deze optie aanklik krijg ik de melding dat ik er eerst een moet maken.
Het is misschien een domme vraag maar ik zou graag weten hoe.
edwardn
edwardn
Berichten: 1579
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken

Re: familiekroniek

Bericht door edwardn »

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10945

Re: familiekroniek

Bericht door wimdeckers »

Een familiekroniek is overigens te starten door op een profiel te klikken op 'Menu' geheel links in de banner. Vervolgens kiezen voor 'Familiekroniek' in de kolom 'Andere tools', dan links in het scherm klikken op 'wijzigen', en beginnen met schrijven.

De familiekroniek is één geheel, waarmee ik bedoel dat er geen stukjes uit de familiekroniek aan een profiel kunnen worden gekoppeld. Het geheel staat dus feitelijk geheel los van de ingevoerde stamboom.

Als u bij de personen zelf iets wilt schrijven (feiten, wetenswaardigheden, anekdotes, e.d.), dan daarvoor de diverse velden voor aantekeningen gebruiken.

Bijvoorbeeld in een boek van voorouders (kwartierstaat van max 10 generaties) worden die aantekeningen mee afgedrukt, indien aangevinkt, en dan staan de juiste gebeurtenissen in ieder geval bij de juiste personen. Ook op de afdrukbare profielen worden die aantekeningen meegenomen.
jeandeflorette7853
male
Berichten: 19
Hartelijk dank voor de informatie.
Even een opmerking want wanneer ik op een vd ikoontjes tik die bovenaan staan in de kroniek dan wordt alles plots uitsluitend Frans. Nu is dat (gelukkig) geen probleem voor mij maar het is wel een (nog) niet vertaald deel van het Franse Geneanet ...
Pour les Flamands la même chose, zoals men een eeuw geleden reeds zei (en nu soms nog) ?
Prettige jaarwisseling toegewenst !
Jan
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”