Plaats reactie

Samenvoegen personen lukt niet

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
nimali
female
Berichten: 2
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Hallo,

Ik heb een probleem met het verbinden van personen binnen de stamboom. Ik heb al een aantal tips van het forum geprobeerd op te volgen. Met als resultaat dat ik nu een voorouder heb bij wie driemaal vermeld staat dat ze getrouwd is met haar man en dat ze uit twee van deze huwelijken kinderen heeft. Zie bijlage 1 en 2. Twee takken van mijn familie komen uit bij dit gezin: de oudste zoon en de jongste dochter.

Ik heb de ouders en grootouders al verwijderd en daarna geprobeerd de kinderen aan hetzelfde huwelijk te verbinden. Dat lukt echter niet vanwege de melding: deze persoon heeft al ouders. Ook als ik de velden van de ouders verwijder blijft het niet mogelijk de verbinding te leggen van de zoon of de dochter aan hetzelfde ouderpaar.
Bijlagen
Afbeelding1.jpg
Afbeelding2.png
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10965
Eerst even naar het profiel van Wilhelmus gaan, en daar kiezen voor 'Partnerschap bewerken'. Vervolgens kiezen voor 1 van de 4 Anna's. Als daar onderin het scherm geen kinderen staan gekoppeld, dan klikken op 'Link tussen deze personen verwijderen'. Daarmee verwijdert u het dubbel ingevoerde huwelijk, maar niet de personen.

Zodra u de twee kinderloze Anna's heeft verwijderd, dan dient u vervolgens een van de kinderen los te koppelen. Dus wederom kiezen voor 'Partnerschap bewerken', en kiezen voor 'Link tussen deze personen verwijderen'.
Daarna het losgemaakte kind weer koppelen aan de ouders midde3ls 'Kind toevoegen'. Nimmer proberen om een volgend kind aan ouders te koppelen middels 'Ouders toevoegen', daar dit juist dit soort problemen veroorzaakt.
Bij het terugkoppelen van het losgemaakte kind alleen de volledige achter- en voornamen en het geslacht invoeren, en dan bevestigen. Het systeem komt met een melding en een lijstje met namen. Uit dat lijstje selecteert u het te koppelen kind door er op te klikken, en daarna klikt u op 'Verbinden'.

U probeerde waarschijnlijk een van de kinderen te koppelen aan het andere ouderpaar zonder dat kind eerst los te maken van zijn/haar ouders. U kunt nimmer meer dan twee ouders koppelen aan een kind.
nimali
female
Berichten: 2
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Het lukt niet. Ik zie ook niet de optie 'link tussen twee personen verbreken' onder 'partnerschap bewerken'.
Waar staat die link?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10965
Geheel links onderin het scherm 'Partnerschap bewerken'.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”